Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vallis Alpes 17 december

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vallis Alpes 17 december

Nog een opname van 17 december j.l.
    Montes Juras en Mare Imbrium met daar boven de krater Plato
    en ten westen Montes Alpes met Vallis Alpes

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Maan boven 17-12-2018 t=1-60 ISO 400 20fr.JPG views: 28 grootte: 4,23 MB id: 1404188
    Takahashi Toa 130 CGEM montering en Polarex 75/1200

beste Hans, het is zeer zeker een mooie foto, vraagje: welke camera , stacking en bewerkingssoftware heb je gebruikt en uit hoeveel opnamen bestaat deze opname?
    grt Ermanno
    De eerste 5 dagen na het weekend zijn het beroerdst, daarna gaat het wel weer....

Commentaar

Bedankt! Mijn camera is een 600D. Ik heb gestacked met RegiStax en het zijn 20 opnames. Na bewerkt met DPP van Canon

Commentaar

ok dank je!! ik werk zelf met AS2! en verscherp een beetje met registax 6, er zijn in jouw foto hier en daar rechte witte lijntjes zichtbaar, ik heb dat ook weleens met stacken als ik de alignbox wat te klein neem. persoonlijk vind ik voor het stacken met AS2! fijner werken dan registax, maar dat is persoonlijk.
        maar nogmaals prima foto!
        De eerste 5 dagen na het weekend zijn het beroerdst, daarna gaat het wel weer....

Commentaar

Heb het wel eens met AS geprobeerd. Met aparte lights krijg ik het niet voor elkaar. Misschien dat iemand weet hoe dat gaat.

Commentaar

ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je met PIPP een filmpje maken van de lights en die weer inladen in AS! enz

Commentaar

AS!2 opent ook een reeks losse beelden, geen probleem.
              Alleen waarschijnlijk geen RAW, dus even omzetten naar TIFF etc.
              Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
              (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Bedankt! Ik ga het proberen.

Commentaar

Beste Hans, vraagje: hoe heb je de focus voor deze foto's gedaan? Heb je eerst (met een Bahtinov masker bijv.) op een ster de focus ingesteld? Of heb je met Liveview op het beeld van de camera direct op de maan scherpgesteld? Bij het tussen de wolken door schieten heb ik voor het eerste soms geen tijd, maar het laatste valt me altijd vies tegen. Is er nog een betere manier?
                  Dank voor het antwoord alvast!
                  Vriendelijke groet,
                  Victor
                  Sterren kijken in de stad | Meade LXD75 6" Newton | Bosma 150/1800 Rumak | Orion Skyscanner 100 mm tabletop | Horizion 60/415 refractor

Commentaar

Zelf stel ik de Maan altijd scherp met live view. Eerst 5 x en dan 10 x vergroten. Meestal neem ik een krater die dicht bij de terminator ligt. Eerst op een ster scherp stellen kan natuurlijk ook. Zelf heb ik het uitgetest met mijn batinov masker op een ster en de Maan. Mijn conclusie was dat het scherpstellen met batiinov of live view niet ver uit elkaar lag. Met 5x PM wordt het natuurlijk erg lastig met batinov op een ster Natuurlijk wel de scherpstelling blijven controleren vanwege temperatuur aanpassing van je teleskoop. Succes
                    mvrgr Hans

Commentaar

Werken...
                    X