Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maan 4-12-2017

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maan 4-12-2017

Vanavond maar weer eens mijn bynostar telescoop buiten geparkeerd. Doel: kijken of ik een maanfoto mbv de telescoop kon maken.
    En dat is nog best goed gelukt voor een eerste keer.
    De opstelling die ik heb gebruikt:
    Een bynostar 130/900, en een Nikon coolpics A-10 compactcamera.
    Bij gebrek aan beter heb ik de camera op een statief geplaatst, pal voor het oculair van de bynostar.
    Was was pielen en moeilijk doen, maar toch is het gelukt.
    Moet maar eens op zoek gaan naar een houder voor de camera die op het oculair geplaatst kan worden.
    Echter, de lens van de camera komt zo'n 25 mm uit de body zodra je de camera aanzet, dus ik heb geen idee of dat een probleem is als je een houder gaat gebruiken. Mogelijk moet ik die dan aanpassen ... (?)
    Voor eventuele adviezen hoe dat op te lossen houd ik me graag aanbevolen.
    Attached Files
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Ja mooie foto van de maan en de navel, rechtsonder !!!!!!

Comment

De foto was eerst wat lichter, is wat donkerder gemaakt. Volgende keer camera beter instellen.
      Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Comment

Leuk/goed gelukt. Er zijn houders om een camera voor het oculair te houden wat het allemaal makkelijker maakt.
        Mvg Peter

Comment

Working...
        X