Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus, Jupiter, Mars & Cat's eye nebula

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus, Jupiter, Mars & Cat's eye nebula

Toch ook maar een paar van mijn eerste foto's posten (Nieuw hier btw :hello2: )

Saturnus gemaakt met mijn ETX-105 met een LPI van meade.

Jupiter met de ETX-105 en Lpi.

Mars met de ETX-105 en de Lpi.

En als laatste de Cat's eye nebula (het blauwe puntje, het rode komt van de Lpi) met de ETX-105 en de Lpi. Deze kon beter want ik had de focus niet goed.

Welkom op het forum!

Skyguy van het wetenschapsforum! :tongue:

De foto's had ik al een keer gezien, mooi hoor( behalve cat's eye nebula :P)
    Let op: geld lenen kost geld

Commentaar

Welkom! Leuk om eens foto's te zien die niet uitgebarlowed zijn! Goed scherp gekregen.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Welkom Skyguy... Leuke foto's... Jammer van de versterking glow in de laatste foto

Commentaar

Welkom, Skyguy van het wetenschapsforum! Er vindt toch wel wat kruisbestuiving plaats tussen de fora, haha...
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
            Welkom Skyguy... Leuke foto's... Jammer van de versterking glow in de laatste foto
            Nou ik heb het op veel langbelichte foto's dat er een soort heldere "band" door het midden van foto's loopt. Of dit nu strooilicht is of dat het aan de lpi ligt, ik weet het niet :scratch:

En tsja, kruisbestruiving komt nou eenmaal voor op de wereld he :albino:

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
              Origineel geplaatst door Nightsky
              Nou ik heb het op veel langbelichte foto's dat er een soort heldere "band" door het midden van foto's loopt. Of dit nu strooilicht is of dat het aan de lpi ligt, ik weet het niet :scratch:

:
              Veel Camera's hebben het het komt door warmte en signaal versterking. een darkframe wil wel helpen.

De lpi is ook niet echt geschikt voor langebelichting

Commentaar

Hoi Skyguy welkom op het forum

De foto's zien er super uit, alleen de cateye's nevel vindt ik minder
                "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!! mooie foto's zeg

Commentaar

Werken...
                  X