Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter van gisteren avond, 23-4-2017

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter van gisteren avond, 23-4-2017

Jupiter van gisteren avond, 23-4-2017 20h53 UT
    Condities was niet zo goed hier in Enschede, Jupiter op een hoogte van 29 graden.
    Ik verwacht dat het nog beter kan als het voorjaar wat beter weer brengt.
    Dit is op ware grootte hoe ik het opneem met een 2.5x barlow.
    Op mijn website staat een resize versie: http://astrofotografie.nl/images/afb...4-r-bosman.jpg
    Telescoop C14
    Enschede
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Richard Bosman; 24-04-17, 22:22. Reden: ;-)

Het blijkt nu dat zowat in de gehele Benelux op 23 april de see´ng heel goed was. Ook deze opname is daar weer een voorbeeld van.
    Vreselijk mooi gedetailleerd!
    Heb ik het nou mis of lijkt het dat ondanks de lage stand van de planeet steeds betere foto's voorbij komen?
    Schiedam
    Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
    Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
    Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Origineel geplaatst door John Baars Bekijk bericht
      Heb ik het nou mis of lijkt het dat ondanks de lage stand van de planeet steeds betere foto's voorbij komen?
      Dag John,dank je voor je compliment
      Uiteraard moet je frames hebben waar je enigszins details kunt vastleggen. Dit heeft naar mijn mening niet de reden dat je bij een lage stand toch opnames kunt maken.
      Ik denk dat meer de kennis hoe je je opname moet bewerken, het aantal frames wat je moet binnen halen en een snelle camera mede verantwoordelijk is voor je eindresultaat.
      Opsomming van geluk, dispersie prisma en AS3 met Winjupos.
      Ik had je dit al gemeld in een pm:

Ik hoop dat we nog leuke nachten mogen hebben met Jupiter.
      Goede seeing tot uitstekende seeing (wat ik vaak hoor) heb ik niet. Ik ben als persoon nooit pessimistisch maar kan niet onderuit dat we vanuit de Benelux slechte tot matige seeingen.
      Uitstekende seeing is wanneer je beeld voor 80-90% stilstaat zoals bij Barbados.
      Ik heb nog een korte avi van David Tyler, dat is leuk om te zien hoe een seeing kan zijn.
      Moet iemand het willen zien dat kan ik deze wel doorsturen.

Bij het webcamen kan je dit mooi zien, rood of Ir beeld is niet relevant om te zeggen, top seeing!
      Groen en ik denk zelf meer aan blauw beeld is een maatstaaf voor schalen van seeing.

Maar goed dit even terzijde.

Groet Richard

Commentaar

Tjongejonge, deze is zeer fraai. Vele scherpe details zichtbaar.
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
        X