Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus 13-01-06

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus 13-01-06

Ongelofelijk! Fantastisch is dit! Zojuist m'n 114 mm newton op Saturnus gericht, stuk of 15 foto's gemaakt en een prachtig resultaat! Het grootste gedeelte van de foto's was erg wazig, maar er zaten er twee tussen die echt super waren. Ik heb ze zojuist qua contrast en scherpte wat bewerkt en dit is het resultaat:

Ik ben er zo trots op Foto's zijn gemaakt met dezelfde Nikon camera (flink ingezoomd) en 9mm Kellner oculair.

Echt mooi, joh! En dat met een elfje!

Dat donkere stuk op de ring (links) is dat een foutje in de opname of iets dergelijks? Vergroot hem maar eens een beetje uit, de ring lijkt een beetje raar te lopen..

Maar tof hoor, zijn dit de eerste foto die je heb gemaakt van Saturnus? Ze zijn in ieder geval scherper dan de foto die ik met mijn 130 mm (dertientje?) gemaakt heb (zal ook wel aan de camera liggen).
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

De grote versie

Deze foto was echt puur geluk, de andere foto's waren veel minder mooi. Het zijn inderdaad mijn eerste foto's. Over die ring, ik zou het echt niet weten.

Ik krijg jammergenoeg de maantjes niet op de foto

Commentaar

Helaas zul je die maantjes nooit op deze manier op de foto krijgen. De helderste maan, Titan. Is ongeveer magnitude +8. Dat is gewoon te zwak om met korte belichtingstijden te fotograferen... Die zul je toch echt moeten webcammen.
        Maar dat mag de pret niet drukken! Ik was een paar weken geleden net zo euforisch over mijn eerste Saturnus opname!
        :bier:

Commentaar

Gewoon Jupiter proberen als je maantjes wil

Commentaar

Is dat zwarte op de ring niet gewoon de schaduw van Saturnus? :hmmmmm:

Mooie foto's overigens Freek! :applaus:

Commentaar

Origineel geplaatst door Marijn
              Is dat zwarte op de ring niet gewoon de schaduw van Saturnus? :hmmmmm:

Mooie foto's overigens Freek! :applaus:
              Nee, dat is het zowiezo niet. Die schaduw is rond de oppositie niet of nauwelijks zichtbaar... Misschien is het de bovenkant van het oculair? ???:

Commentaar

Als ik door het oculair keek zag ik geen schaduw, dus ik denk dat het aan de camera ligt. Die ring loopt inderdaad ook een beetje raar, want hij lijkt niet gelijk met die andere te lopen.

Commentaar

Leuk begin freek. ga zo door zou ik zeggen !

Commentaar

Werken...
                  X