Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

saturnes-11-01-06

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

saturnes-11-01-06

ok op verzoek van norbert die vroeg als ik de foto op dit topic wou plaatsen hier is saturnus.

(met tekst van vorig topic )

ok hiero het resultaat van saturnus onbewerkt enzovoorts,
    khad 14 frames gemaakt waar ik nog wat aan het uit zoeken ben over hoe het precies werkt ( stacken etc )

en net als eerdere bercihten in dit topic het kan beter maar de instelling waren niet goed ( menselijke fout ''mijn fout'' :P ) :lol:

en hiero een opnamen van de maan beetje donker maarja...

Mooi gedaan!! :applaus:

Commentaar

dank u
      het ios helder vanavond ( 13de ) maar me broer is jarig dus word neit egt succes...
      maar probeer zometeen wel effe wat.

Commentaar

netejs gedaan man..

Commentaar

Origineel geplaatst door menno
          netejs gedaan man..
          dank je kan beter... dus ben nu alweer bezig..

Commentaar

Re: saturnes-11-01-06

Origineel geplaatst door djgoldwing
            ok op verzoek van norbert die vroeg als ik de foto op dit topic wou plaatsen hier is saturnus.

khad 14 frames gemaakt waar ik nog wat aan het uit zoeken ben over hoe het precies werkt ( stacken etc )

en net als eerdere bercihten in dit topic het kan beter maar de instelling waren niet goed ( menselijke fout ''mijn fout'' :P ) :lol:

Met welke camera werk je ?
            Peter Hofman

Commentaar

Re: saturnes-11-01-06

Origineel geplaatst door Mick

Met welke camera werk je ?
              is gemaakt met een Phillips ToUcam pro ( gemodificeerde )

Commentaar

Okay, dit zou toch beter moeten kunnen aangezien je niet met een kleine telescoop werkt. Deze krijg je met een ETX90, zonder barlow, een kleine 30 frames gestacked. Dit is te zien aan de randen van de foto.

Hier een ruwe stack :

Deze is genomen met een LPI camera samen met autostar suite. Dit progamma maakt het wel héél erg makkelijk om scherpe foto's in een korte tijd te maken. Autostar suite stacked alles zelf, en haalt ook de slechte kwaliteit frames eruit.
                Peter Hofman

Commentaar

En hier zonder barlow 47 frameshot van Saturnus op een LX200 10 ". Ook met de LPI geschoten. Zonder autostar zag het er alleen maar vaal uit..

Peter Hofman

Commentaar

ik zit alsware pas in me sokken als het gaat om astrofotografie.
                    wanneer goed helder is en wanneer alles compleet is ken ik met één SBIG aan de gang van een vriend van me en hoop dan wat aardige resultaten binnen te halen.
                    verder ga ik me ook orienteren op piggy back fotografie ( misschien zelfs richting wide-field fotografie dat ik me telescoop en alles verkoop maar dat is nog een kleine gedachte in één kleine grijze massa ) :bounce:

Commentaar

ik zit alsware pas in me sokken als het gaat om astrofotografie.
                      wanneer goed helder is en wanneer alles compleet is ken ik met één SBIG aan de gang van een vriend van me en hoop dan wat aardige resultaten binnen te halen.
                      verder ga ik me ook orienteren op piggy back fotografie ( misschien zelfs richting wide-field fotografie dat ik me telescoop en alles verkoop maar dat is nog een kleine gedachte in één kleine grijze massa ) :bounce:
                      Snap je punt, voor piggyback fotografie zou deze prima kunnen :

Deze camera kost rond de 600 euro, 3,3 megapixel CCD, peltier gekoeld, max. exposure tijd : 3 uur.

Hier een piggyback foto van M42 met een 200 mm. lens :

En een van M8 & M20 en een stukje melkweg :

Peter Hofman

Commentaar

Op de M42 foto is er wat mis, Veel ampglow
                        en lijkt het op bevroren vlakken op het beeld. hier zou een flatfield en darkframe veel uitkomst bieden.
                        Verder een leuke poging.

Commentaar

Nu we toch een het showen zijn. :angel4:

Met me 15cm Tal en 3+2x barlow op elkaar ( 6meter brandpunt) 2000 frames.
                          zelfs de encke lijkt er op te staan

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                            Op de M42 foto is er wat mis, Veel ampglow
                            en lijkt het op bevroren vlakken op het beeld. hier zou een flatfield en darkframe veel uitkomst bieden.
                            Verder een leuke poging.
                            Zekers, ze zijn totaal niet bewerkt, en zijn geschoten in Beijing in China. De lichtvervuiling maakt het er niet beter op. Deze shot is in 3 minuten gemaakt.
                            Peter Hofman

Commentaar

En een link, piggyback fotografie..

http://amateur.lamost.org/qhy/3megaccd/index.htm
                              Peter Hofman

Commentaar

Werken...
                              X