Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De astrofoto's van Marijn

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De astrofoto's van Marijn

Geloof het of niet... ik heb met een of ander cameraatje dat niets voorstelt vergeleken met die van jullie een paar foto's gemaakt van de maan!

Het toestel is een Canon Powershot A300. Gewoon een huis-, tuin- en keukentoestel, maar het lukte gewoon! Even een 20 millimeter oculair op mijn 70 millimeter telescoop gezet en de camera er proberen stil boven te houden! :applaus:

Ik heb de helderheid van beide foto's een beetje aangepast.

Deze is links een beetje heel erg fel, maar hier zie je de kraters rechtsonder wel het best

Deze is bewogen, maar toch dacht ik dat ik hem maar even moest plaatsen Dit is per slot van rekening echt mijn allereerste astrofoto

Vanavond ga ik nog meer foto's maken met kleinere oculairs maar dat wordt moeilijk met erboven houden... maar we zien wel

Dus vanavond waarschijnlijk hier nog meer foto's 8)

Edit: ik loop net naar buiten en is er weer allemaal sluierbewolking...:S :huil:

coool. echt iedereen gaat hiero astrofoto's makenhaha

Commentaar

zeker ni slecht voor eerste foto's :applaus:

Commentaar

het lukt echt niet meer om nog foto's te maken... de maan verdwijnt steeds achter het wolkendek of is veel te waterig :hmmmmm:

volgende keer maar weer dan

enne... bedankt voor de complimenten :bloemen:

Commentaar

Btw... ik ben echt (nog) een leek wat betreft Photoshop of Registax en dat soort programma's :hmmmmm: dus ik ga nog maar eens even de gebruiksaanwijzing flink doorlezen :heiligboontje:

en dan natuurlijk deze foto's wat beter bewerken

Commentaar

Origineel geplaatst door Marijn
            het lukt echt niet meer om nog foto's te maken... de maan verdwijnt steeds achter het wolkendek of is veel te waterig :hmmmmm:

volgende keer maar weer dan

enne... bedankt voor de complimenten :bloemen:
            Wolkendek ???? het is hier al weer kraak helder niet normaal gewoon.
            Alleen laat ik alles lekker binnen staan aangezien ik meer van deepsky ben en met het licht van de maan gaat dat echt niet . Wat een stoorzender is die maan toch zeg :banghead:

Commentaar

kleine tip, bespaar je de ellende van nog kleinere occulairs gebruiken.
              Wat je nu gebruikt is prima, nu nog even proberen stil te houden. (ik weet het het is heel moeilijk, lukt mij niet.)

Verder een leuk resultaat, suc6
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                kleine tip, bespaar je de ellende van nog kleinere occulairs gebruiken.
                Wat je nu gebruikt is prima, nu nog even proberen stil te houden. (ik weet het het is heel moeilijk, lukt mij niet.)

Verder een leuk resultaat, suc6
                ja ik weet het ik heb het al een klein beetje geprobeerd maar het gaat inderdaad heeeeeel moeilijk :schrik2:

moet toch eens een goede camera kopen en een camera-adapter...dan gaat het toch heel wat makkelijker

Commentaar

ook goedenavond allen.

ik zat even mee te lezen...nu mijn vraag...ik heb een 8" dobsonian...en nu zoek ik een aantal extra oculairen...wat kunnen jullie mij adviseren?

http://www.mijnalbum.nl/Album=MUMDBHLD
                  People: "If she weighs the same as a Duck, she's made of wood!"
                  Sir Bedevere: "And therefore...?"

Commentaar

Marijn, ik heb het contrast nog lichtelijk veranderd en ook de foto nog wat scherper gemaakt. Echt niet slecht voor een 70mm! :applaus:

Commentaar

Bedankt Freek!

@captain_crush: ik weet het niet, sorry... ik denk dat je dat beter op een ander topic kan vragen... of vraag het aan norbert ofzo

Commentaar

Origineel geplaatst door captain_crush
                        ook goedenavond allen.

ik zat even mee te lezen...nu mijn vraag...ik heb een 8" dobsonian...en nu zoek ik een aantal extra oculairen...wat kunnen jullie mij adviseren?

Verkeerd topic captain!!
                        En die link mag je er ondertussen wel een keer uithalen.
                        Zet m maar in je signature of zo
                        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                          ook goedenavond allen.

Verkeerd topic captain!!
                          En die link mag je er ondertussen wel een keer uithalen.
                          Zet m maar in je signature of zo
                          Hij is verplaatst door een ander modje
                          [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

ik wist niet dat je boos werdt.....ben gewoon trots op mijn kijkertje...maar ik zal gehoorzamen....ok?
                            People: "If she weighs the same as a Duck, she's made of wood!"
                            Sir Bedevere: "And therefore...?"

Commentaar

ik wist niet dat je boos werdt.....ben gewoon trots op mijn kijkertje...maar ik zal gehoorzamen....ok?
                              Heel goed
                              Was niet boos bedoeld hoor. Zag net dat ie inderdaad niet zo heel aaardig overkwam. Sorry :bloemen:

Commentaar

Werken...
                              X