Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Leuk fotomoment: vanavond (8 jan) Mars dichtbij de maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Leuk fotomoment: vanavond (8 jan) Mars dichtbij de maan

De weersvoorspellingen zijn goed, dus wie gaat er vanavond een pogingkje wagen?

Om 21.00 uur (zo 8 jan) staat Mars 1 graad ten zuiden van de maan. Dat is een hoekafstand van ong. 2 maandiameters. Omdat Mars nog redelijk helder is, moet het toch mogelijk zijn om hier een paar mooie sfeerplaatjes van de schieten.

Omdat het nog geen 21.00 is kunnen we tot die tijd hier ook nog dicussieren over hoe we dit gaan aanpakken..
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Dat moet lukken! Ik ga proberen om met een 25mm oculair ze allebei op de foto te krijgen (in één beeld).

Commentaar

Ja dat was ook mijn idee. Ik denk wel dat je het bovenste deel van de maan dan niet op de foto krijgt.

Commentaar

Is niet erg. Het onderste gedeelte van de Maan is meer bezaaid met kraters dan het bovenste gedeelte, dus dat maakt niet veel uit vind ik.

Commentaar

Yes: leuk idee Roel!
          Als ik de grijze prut nu zie kan ik het me niet voorstellen....
          Maar de battterij van de camera ligt al in de oplader
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

De batterijen!! Tuurlijk!
            Bedankt Norbert!! :banghead:

Commentaar

Wanneer staat Mars het dichtste bij de Maan denken jullie? Rond half 9 ofzo?

Commentaar

Tussen half acht en half 9...
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door norbert
                  Tussen half acht en half 9...
                  Is het nog steeds zo grijs bij je? Hier heb ik iig al 24 uur lang geen wolk gezien :buiging:

Commentaar

:banghead: :banghead: :vloek: :vloek: :banghead: :banghead: :banghead: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :hmmmmm: :hmmmmm:

Commentaar

Huh vet dat ga ik ook proberen Alleen is het hier nog helemaal grijs

Commentaar

Hier is het ook een prutje...

Commentaar

als het helder word ga ik effe met me toucam maan,mars,saturnes af en dan gaat de toucam weer in de kast bij niet gebruikte voorwerpen

Commentaar

Origineel geplaatst door norbert
                            :banghead: :banghead: :vloek: :vloek: :banghead: :banghead: :banghead: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :hmmmmm: :hmmmmm:
                            rustig maar komt wel :bloemen:

Commentaar

Hier sinds gister helder en nu nog steeds :applaus: in sterrengids staat 21.00 uur als waarneemtijd

Commentaar

Werken...
                              X