Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Webcam M42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Webcam M42

Hallo,

Nadat ik nog steeds niet in staat ben geweest mars in beeld te krijgen wanneer ik een 5x barlow gebruik. (wel met 3x). ben ik uit frustratie maar wat deepsky dingen gaan doen met een richfield refraktortje.

Deze opnames zijn gemaakt met een 102mm skywatcher rich field (500mm focal)
    een SC1 gemodificeerde vesta camera.
    stacking in dit geval gedaan in deepskystacker, tis geen fijn programma (vaak alignment problemen) maar enige die ik kan bedienen waarbij ik meerdere plaatjes van verschillende belichtingen in 1 keer kan verwerken automatisch.

belichting:
    50x 10s
    30x15s
    30x20s
    30x30s

Het resultaat is nog vrij redelijk voor een webcam foto:

Heel mooie opname. Begrijp ik goed dat dit een stack is van 140 beeldjes? Welk programma gebruik je om op te nemen en hoe zet je je instellingen, beeldversterking met name.

Commentaar

Hoi roelof,

dit is idd een stack van iets van 100 opnames (beste 70% van 140).
      voor opnames heb ik desire gebruikt, de gain instellingen meestal vrij hoog, vooral bij kortere belichtingstijden. (zeg maar 75% tot 90%).
      voor stacken deepskystacker gebruikt, een programma die goed geauto,atiseerd is, gemakkelijk in gebruik. Verder is het niet een goed programma omdat ie vaak align fouten maakt en andere gekke dingen doet. Ik zoek nog een programma die beter kan stacken en toch redelijk makkelijk in gebruik is. Registax is niet zo erg goed bij deepsky en Iris is mme te moeilijk tot nu toe. (kom niet verder dan pre_processen).

De groeten.

Commentaar

Werken...
      X