Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M42 en Running man 16Dec.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M42 en Running man 16Dec.

Afgelopen nacht,na diverse ontberingen..
    Ondermeer -6 graadjes,enz.
    Zie eventueel klein verslag bij Mars foto.

Vlak voor ik tegen 4 uur naar huis ging, toch M42 nog geprobeerd, het zat allemaal niet echt mee,maar ik moest tóch met iets thuiskomen.

Helaas maar 1 darkframe kunnen maken, laptop was uitgeput door onverwacht Mars avontuur..

Met dank aan: DSS+PS
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Zoo da's een hele fijne opname van M42 gefeliciteerd !

Commentaar

Ziet er prachtig uit inderdaad, goed gedaan hoor!
      ‘We have loved the stars too fondly to be fearful of the night.’
      - Tombstone epitaph of two amateur astronomers

Lid van de Astro Vriendenclub Zuid Holland - AVZH

Commentaar

Holy sh*t.. Deze is echt super. Damn, goed gedaan!!

Dit is mijne van vanacht.. Met een cammetje.
        =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Dank U allen voor de bemoedigende reacties!!

@Arlestron,
          Mooie foto voor 'n cammetje.
          Je ziet nevelvorming, dat had ik niet toen ik eens de Orionnevel wilde "cammen".
          Toen zag ik alleen maar 5 sterretjes van het Trapezium zónder enige nevel.

Sowieso heeft iedereen die met de temps. van gisterennacht heeft waargenomen of gefotograveerd een lintje verdient.

Of gedwongen opname.. ?

Commentaar

Mooie foto !

Alleen jammer dat je met bewerken nogal wat data hebt weggegooid......
            Neem aan dat je last had van lichtvervuiling ?

Wanneer je overigens de foto van M42 combineert met een kort belichte opname is het mogelijk om naast de donkere gebieden in de nevel ook het detail van het trapezium te behouden.

/Raimond.
            i love astronomie

Commentaar

Dat ziet er goed uit Wolkewietje
              Het lijkt wel of er diepte in zit door die grijze nevel band links boven.
              Echt fraai zeg.

Commentaar

@wolkewietje, een pracht van een plaatje

@arleston, hoelang heb je deze belicht?
                127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Echt een klasse foto, wolkewietje! Krijg inderdaad zo'n 3D effect/gevoel, en lijkt het net een doorgang..

Commentaar

Prima foto!!! Ben jaloers op de kleuren..... Dit ziet er (voor zover je daar van kunt spreken) natuurgetrouw uit.
                    8" Skywatcher Newton (Imaging)
                    4" Skywatcher Achro (Guiding)
                    EQ6 Syntrek
                    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                    Philips SPC900 (Guiding)
                    DSLR Focus; DSLR Shutter
                    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Wolkewietje: wat maak jij mooie fotos! Prachtig. Ik twijfel ook hard aan een 80ED. Heb toch een beetje spijt van de verkoop.
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

@wolkewietje,

Echt een prachtige foto zeg. Wat voor ISO waarde heb je gebruikt? ISO400/800?
                        Heb je een gemodificeerde eos350d? Heb je filters gebruikt?

200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door ralon73
                          Mooie foto !

Alleen jammer dat je met bewerken nogal wat data hebt weggegooid......
                          Neem aan dat je last had van lichtvervuiling ?

Wanneer je overigens de foto van M42 combineert met een kort belichte opname is het mogelijk om naast de donkere gebieden in de nevel ook het detail van het trapezium te behouden.

/Raimond.
                          Data weggegooid?

Hoe kun je dit zien, dit is zéker niet mijn bedoeling.

In het dagelijkse leven heb ik al grote moeite met dingen weggooien, laat staan data van een foto.

Ik heb eerlijk gezegd ook weinig kaas gegeten van het werken met Photoshop.
                          Wel eens geprobeerd een kort belichte kern erin te frommelen, maar daar werd de foto niet echt mooier op, kwam een beetje kunstmatig over.
                          Maar dat zal ook aan de onkunde van mijn kant gelegen hebben.

Overigens had ik niet zo zeer last van lichtvervuiling, maar door een lege accu helaas maar 1 darkframe kunnen maken, vandaar de aanwezige ruis.

Hij is fijn, vorige keer te kleine geheugenkaart waardoor ik niet genoeg darks kon maken..
                          De dag vóór deze sessie speciaal een grotere kaart gekocht, is de accu weer leeg.

Origineel geplaatst door Nop
                          Wolkewietje: wat maak jij mooie fotos! Prachtig. Ik twijfel ook hard aan een 80ED. Heb toch een beetje spijt van de verkoop.
                          Dank je!
                          Dat je spijt hebt van de verkoop kan ik mij nu wel een beetje voorstellen.
                          Maar ik had het idee dat je je onvoorwaardelijk op alleen het waarnemen wilde storten?
                          Ik heb spijt dat ik er niet eerder een gekocht heb.

@Patrick:
                          In tegenstelling tot mijzelf, is de camera standaard.
                          ISO800

Commentaar

Origineel geplaatst door Wolkewietje
                            Ik heb eerlijk gezegd ook weinig kaas gegeten van het werken met Photoshop.
                            Wel eens geprobeerd een kort belichte kern erin te frommelen, maar daar werd de foto niet echt mooier op, kwam een beetje kunstmatig over.
                            Maar dat zal ook aan de onkunde van mijn kant gelegen hebben.
                            Wolkewieltje, heb je een foto van een kortbelichte kern? Ik wil wel is proberen deze samen te voegen, als je dat goed vindt natuurlijk.
                            =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Origineel geplaatst door Arlestron

Wolkewieltje, heb je een foto van een kortbelichte kern? Ik wil wel is proberen deze samen te voegen, als je dat goed vindt natuurlijk.
                              Das aardig van je!

Helaas heb ik die deze keer niet gemaakt, door eerdere slechte ervaringen, maar zal er een volgende keer rekening mee houden!

Zou 15 seconden belichten voldoende zijn?

Commentaar

Werken...
                              X