Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

En omdat ik toch in de buurt was... een betere m42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

En omdat ik toch in de buurt was... een betere m42

Gisteren kon ik de telescoop net zo neer zetten dat m42 nog net binen het beeld viel. Ik heb last van bomen die mijn uitzicht naar het zuiden blokkeren .

Met 40 frames van 30 seconden en een 350D op ISO 1600 is het toch een aardig resultaat geworden. Toch? Er zit nog wel een stack foutje. Die kreeg ik er nog niet uit.

Zit alleen nog met de kleuren te worstelen. Het origineel vanuit de camera is en blijft heel erg blauw....

Is dit wellicht een minnetje van de 350D (niet zo rood gevoelig)? Tips?
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

WOW heel erg mooi !
    hoi iedereen

Commentaar

Mooie foto! Je kunt je camera roodgevoelig maken door het filter te laten verwijderen dat het rood tegenhoudt. Een firma die dit doet is Baader. Nadeel is dat je niet zoveel meer hebt aan je toestel als overdagfotograaf. Maar aangezien je mooie foto's maakt en lekker fanatiek bent zou ik de overweging maken. In principe heb je dan een behoorlijk goedkope astrocamera.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Je kunt je camera roodgevoelig maken door het filter te laten verwijderen dat het rood tegenhoudt.
        Heb ik al aan zitten denken. Een 350D body kost tegenwoordig ook niet zo veel meer. En een extra body kan ook geen kwaad

Bedankt.
        EQ6 Syntrek
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Kan je dat blauwe niet wat afzwakken met een Photoshop achtig programma?

Commentaar

Prachtfoto!
            ‘We have loved the stars too fondly to be fearful of the night.’
            - Tombstone epitaph of two amateur astronomers

Lid van de Astro Vriendenclub Zuid Holland - AVZH

Commentaar

Ik vind hem prachtig

Origineel geplaatst door Nop
              Mooie foto! Je kunt je camera roodgevoelig maken door het filter te laten verwijderen dat het rood tegenhoudt. Een firma die dit doet is Baader. Nadeel is dat je niet zoveel meer hebt aan je toestel als overdagfotograaf. Maar aangezien je mooie foto's maakt en lekker fanatiek bent zou ik de overweging maken. In principe heb je dan een behoorlijk goedkope astrocamera.
              Op deze Site van T.Lovejoy (die van die komeet)....staan ook een aantal handleidingen over het zelf verwijdere/vervangen van die filter bij verschillende camera's..
              M.v.gr. Frans

Commentaar

Mooie foto! Ik heb dezelfde kleuren ook met mijn eos400d..............en kon ze ook niet in orde krijgen met photoshop.
                Het lijkt erop dat je "coma" een stukje minder is op deze foto: nog verbeteringen uitgevoerd?

200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Het lijkt erop dat je "coma" een stukje minder is op deze foto: nog verbeteringen uitgevoerd?
                  Ik sleutel bijna elke dag aan dat ding....... De schroefdraad begint al te slijten 8)
                  EQ6 Syntrek
                  Philips SPC900 (Guiding)
                  DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Ik ga binnenkort een lasercollimator kopen, dan wordt collimatie sneller, nauwkeuriger en eenvoudiger!
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ik ben ook in het bezit van een 350D unmodified. De foto's komen lang niet zo blauw over als bij jou.

Wij gebruiken wel standaard een Baader UHCS filter. Denk dat het dan een combinatie van maanlicht met het gebruik van geen? filter zijn?
                      Orion 80mm f7.5 ED
                      GSO 8" f4 Newton
                      OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
                      Canon 350D (Rebel XT)
                      Philips ToUcam Pro II

Commentaar

Werken...
                      X