Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik heb een paard gevangen...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik heb een paard gevangen...

Hallo forumleden,

De foto is wat overbewerkt maar die paardekop moest en zou erop

Deze foto is gisteren gemaakt. Het klaarde gelukkig erg goed op. Ik had het statief mooi uitgelijnd. Toen aan het fotograferen geslagen. Tot het noodlot toesloeg . Mijn montering heeft de eigenschap dat het op een gegeven ogenblik zich zelf vast draaid. De telescoop zelf loopt dan tegen de montering aan. Heel vervelend. Met name omdat de montering tegen begon te sputteren. Gelukkig is er niets defect. Door dit alles was ik in staat om maar 20 frames (30 sec. ISO 1600) te maken. Maar goed, hij staat erop!!!!!!!!! Samen met de flame nebulae.

Groet'n
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

WOW prachtige foto zeg.
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Maar goed, hij staat erop!!!!!!!!!
      Ik dacht even, "Waar dan?", maar als ik een beetje van bovenaf op mijn lcd-scherm kijk, dan zie je hem inderdaad heel vaag. Recht voor mijn scherm is het enkel zwart.

Wel grappig, je ziet nu gelijk de onderlinge helderheidsverhoudingen, en als je al moeite met de Flamenevel hebt, dan kan je IC334 waar de Paardekop voor staat helemaal wel vergeten.

Gr.
      Guus

Commentaar

Mooie foto met zo'n korte belichtingstijd.
        Ik ga binnenkort een laser collimator kopen om m'n skywatcher newton 200/1000 beter te kunnen collimeren dan nu met m'n cheshire. Bij jou zie ik dat ook nog steeds. Heb je je vangspiegel al wat bijgesteld? Of alleen je hoofdspiegel?
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Heb je je vangspiegel al wat bijgesteld? Of alleen je hoofdspiegel?
          Ik heb inderdaad geprobeert om het geheel wat beter te collimeren. Ben er nog steeds niet tevreden over. Ik heb ook gemerkt dat de oculairbuis van de telescoop in de weg zit. Het brandpunt van de hoofdspiegel zit wat ver in de telescoop. Als ik dan in het primaire brandpunt wil fotograferen (wat ik eigenlijk altijd doe), moet ik ver de buis in. En eigenlijk ben ik niet van plan de spiegel verder naar binnen te plaatsen.
          EQ6 Syntrek
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Heb je je vangspiegel al wat bijgesteld? Of alleen je hoofdspiegel?
            Ik heb inderdaad geprobeert om het geheel wat beter te collimeren. Ben er nog steeds niet tevreden over. Ik heb ook gemerkt dat de oculairbuis van de telescoop in de weg zit. Het brandpunt van de hoofdspiegel zit wat ver in de telescoop. Als ik dan in het primaire brandpunt wil fotograferen (wat ik eigenlijk altijd doe), moet ik ver de buis in. En eigenlijk ben ik niet van plan de spiegel verder naar binnen te plaatsen.
            EQ6 Syntrek
            Philips SPC900 (Guiding)
            DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Tsja, die buis zit bij mij ook in de weg, en ik zie dat soms op foto's. Zit erover te denken om er in ieder geval 1cm vanaf te zagen............
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Of je OTA 1 cm te verlengen/spiegelcel 1cm laten zakken...

http://www.hemelspeurders.nl/index_diy.html#spiegel verlaagd
                150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

hele mooie foto, firefly
                  127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Werken...
                  X