Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hmm ik zie zo snel ook niks over de C8 wedge op een LX90, op het internet... Ken je iemand in de buurt met een LX90? :P Dan kan je het misschien eens proberen.

Commentaar

ik heb ook zo'n domme Toucam omgebouwd voor meer belichten wat een **ote ding is dat joh

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
        Hmm ik zie zo snel ook niks over de C8 wedge op een LX90, op het internet... Ken je iemand in de buurt met een LX90? :P Dan kan je het misschien eens proberen.
        ik woon vlakbij norbert :hmmmmm:

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
          Origineel geplaatst door djgoldwing
          om 30 secionden te beclichten ken je net zogoed ASCOM gebruiken ( zit bij meeste starry night versies inbegrepen )
          ken je van je focuser ( electronische )
          tot een koepel besturen en dus ook je telescoop,
          en daarmee is de kijker nog nauwkeuriger
          maar mooie opname sjors
          ( ja norbert jij ook :P )
          Ascom heeft niet veel met nauwkeurigheid te maken.
          Het is een tussen programma wat via verschillende software je montering, dome, focuser aan kan sturen. alleen kan het niet zo veel.

B.v starry night stuurt telescopen aan, maar niet alle telescopen hebben de zelfde interfase, celestron - maede via ascom heb je dan een soort vertaal programma waardoor je wel via starry night kan werken.

Ik zelf gebruik het ook, guiding software via ascom naar me montering
          je heb 2 versies van ASCOM
          1 voor echt alles ( koepel ,focuser etc )
          maar de ander is alleen voor je kijker,en als je een toucam heb of andere camera ken je ook een zoekerveld projecteren

Commentaar

mooie foto's, ik kan het niet beter (ik heb nieteens een camera of telescoop :vloek: ) :lol:

Commentaar

mensies
              http://www.filedump.nl/getmedia.php?img ... 8_copy.jpg
              sjors...
              ik heb effe wat ge-probeert in photoshop.
              ziet er anders uit volgens mij.... :hmmmmm: :hmmmmm: :bloemen:

Commentaar

Bij de foto die Dj bewerkte zag ik een ring, dus even je foto bewerkt in Imagesplus, je heb ergens reflectie van je spiegel of correctorplaat

kijk maar eens naar de foto 2 ringen onder en 1 boven.
                (btw hij is geschoten in iso 400 ipv 200 met goede resultaat)

Commentaar

was de foto van sjors :lol:

Commentaar

Origineel geplaatst door djgoldwing
                    was de foto van sjors :lol:
                    ja dat is de foto van sjors

Commentaar

Hmm hoe krijg ik die ringen dan weg? Beter uitlijnen ofzo?

Commentaar

Kom op jongens hoe krijg je die dingen weg? :P Ik heb zo het gevoel dat het vanavond helder word dus dan wil ik het nu een keer goed doen. alvast bedankt he

Commentaar

Het kan veel zijn, 1) je collimatie kijk die is goed na. 2)wat ik denk dat het is randen aan de binnenkant die reflecteren.
                          schijn is met een zaklamp naar binnen en kijk is goed of randen aan de binnen kant niet licht weerkaatsen. bv de binnenkant van je correctorplaat.

als je er dan niet uitkomt, zal ik je foto wel eens laten zien op een anderforum kijken wat ze daar zeggen.

Commentaar

Hmm ok ik ga het nu ff met een zaklamp proberen, en dan kijk ik vanavond wel of de telescoop goed gecollimeerd is. Laat de foto sowieso maar zien op het forum, hoe meer ideen hoe beter.

Commentaar

Ok ik heb net met een zaklamp gekeken en het was prima in orde. Wat ik nog meer heb gedaan is: m'n 3 collimatie schroefjes losser gedraaid, ik had laatst gepost dat er een scheurtje in het zwarte plaatje zat en het ook een beetje bol stond. Dus ik dacht misschien is de corrector wel een beetje bol gaan staan zodat er misschien een reflectie komt....hij staat nu in ieder geval neit bol meer, maar ik moet hem wel weer goed collimeren.

*Hoort de corrector spiegel op geen enkele manier te reflecteren aan de binnenkant? Want het hangt er net vanaf hoe ik met de zaklamp erop schijn wil hij reflecteren...

Commentaar

Nou ik heb weer een foto gemaakt. Maar die *************** ringen zijn er nog steeds, dat was/is een beste teleur stelling

D50
                                1 minuut
                                1600ISO

*M42*

Maar op het einde van de avond schoot ik deze foto nog eventjes, daar ben ik wel erg blij mee

*klik*

Commentaar

Werken...
                                X