Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M42

vanacht M42 met de webcam gepakt De maan gooide wel wat roet in het eten dus ben benieuwd als ik het de volgende keer probeer.
    Ongemodificeerd 180 seconden gefilmd en berwerkt in Registax. Het resultaat valt me nog niet tegen
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Hey knap, de Orionnevel met een webcam .... Het leuke aan deze foto is dat je het trapezium goed blijft zien, bij die andere (knappe) foto's waar de Orionnevel opstaat zie je vaak dat het trapezium één witte schittering is en de sterren niet meer apart te zien zijn (als ik me niet vergis tenminste).
    254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Idd een prestatie.. Valt niet tegen Arlestron..!!
      "Messier Vrienden Club Berlicum"
      **Bresser Skylux 70/700**
      **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Dank jullie wel. Sta er zelf ook van te kijken.
        Net even opnieuw gestacked en bewerkt:
        =WMN Clan Member=

Commentaar

Netjes..!!

Je hebt er nu toch de belangrijkste details uit, je ziet meteen dat het M42 is.. Echt knap met een webcam..
          "Messier Vrienden Club Berlicum"
          **Bresser Skylux 70/700**
          **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Dank je. Hoe kan ik er eigenlijk voor zorgen dat ik meer van de nevel op mn chip krijg? Dus een groter beeldveld.
            =WMN Clan Member=

Commentaar

ziet er goed uit, als je de webcam nu modificeerd wordt het mischien nog beter
              127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Hoi Arlestron ok mijn Mars foto was dan iets beter maar dit doe ik je nog even niet na, kan je me zoveel mogenlijk gegeven geven?
                alvast bedankt.
                Er is maar een manier om meer op je chip te krijgen en dat is doormiddel van een korter brandpunt, ik ga voor mijn telescoop dan ook een focal reducer kopen.

Commentaar

Origineel geplaatst door sidney
                  Hoi Arlestron ok mijn Mars foto was dan iets beter maar dit doe ik je nog even niet na, kan je me zoveel mogenlijk gegeven geven?
                  alvast bedankt.
                  Er is maar een manier om meer op je chip te krijgen en dat is doormiddel van een korter brandpunt, ik ga voor mijn telescoop dan ook een focal reducer kopen.
                  Sidney, wat wil je precies weten?
                  =WMN Clan Member=

Commentaar

Graag de F waarde van je kijker, en de instellingen van je camera omdat ik denk dat een 900 iets anders is dan de 840, bedankt

Commentaar

Origineel geplaatst door sidney
                      Graag de F waarde van je kijker, en de instellingen van je camera omdat ik denk dat een 900 iets anders is dan de 840, bedankt
                      Wat de F-waarde is weet ik niet. Ik gebruik de 152mm 6"Newton van de Lidl. Op de webcam kon je heel lichtjes wat van de nevel zien toen ik met de instellingen van de webcam had gespeeld.
                      =WMN Clan Member=

Commentaar

Werken...
                      X