Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M1

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M1

Na een aantal bewolkte dagen, gisteren met enige moeite de telescoop maar weer eens buiten gezet. De omstandigheden waren niet best (mist en sluierbewolking). Toch maar eens een poging ondernomen om M1 te fotograferen.

30 frames van 30 seconden op ISO 1600.

Hij is toch zichtbaar geworden :P
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Ja ben er gisteren ook naar op zoek geweest, is de krabnevel echt zo ontzettend zwak? Verklaart misschien waarom ik hem niet heb gevonden. Hoe heb jij heb gevonden?
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ik vind t een hele mooie plaat!!
      =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Ja ben er gisteren ook naar op zoek geweest, is de krabnevel echt zo ontzettend zwak? Verklaart misschien waarom ik hem niet heb gevonden. Hoe heb jij heb gevonden?
        Ik heb M1 gevonden door "starhopping". Ik neem vaak mijn laptop mee. Met het programma Stellarium is het dan eenvoudig om hem te vinden. Ik begin meestal met de helderste ster in de buurt en zoek dan, door van de ene naar de andere ster te spring het gezochte object. Werkt bijna altijd.
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Tsja, ik begon de hop zij Zeta Taurus, maar het wou deze keer maar niet lukken om de een of andere reden (soms heb je dat................is het helder en lukt het niet, en soms als je tussen de wolken door zit te kijken lukt het wel.........)
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooie foto!

Hij is zonder een lichtsterke kijker (of Goto ) vrij lastig te vinden en moeilijk te zien, vooral in de bebouwde kom.

En als je 'm dan vindt heb je zoiets van oh, is that all?
            In de bebouwde kom in iedergeval wel.

Ik noem het altijd een klodder snot op een schoolbord op een afstand van 10 meter...
            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
            Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
            X