Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC6960

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC6960

Hallo,

Afgelopen maandag nog even gauw een foto gemaakt van een gedeelte van de sluilernevel. Door een draaing van de lens moest ik wel de onder en bovenkant een beetje knippen en plakken. Dit is het resultaat.

Simon

Die is mooi zeg.

Zo zie ik ze graag , geen sneeuwballen.

Perfect.
    EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
    Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Hoi Simon,

Prachtige foto!
      Ik zie dat je momenteel gebruik maakt van een "refractor".
      Hoe bevalt dat t.o.v. je R200SS? Kun je daar wat meer
      over vertellen?

Clear skies,
      Harold.
      RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Hoi Simon,

Mooie foto, jammer dat je alleen zo kort kon belichten.
        had de saturatie wel verbeterd.

Even en vraagje. Hoe kom jij met een normale telelens nog in focus als je ook nog je filterwiel er tussen moet zetten ?
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hallo Arend en Harold,

Ik kon inderdaad kort belichten omdat er bewolking kwam, ik wilde het OIII kanaal namelijk langer belichten dan dan het H-Alfa kanaal. Ik kom inderdaad niet in focus met een filterwiel ertussen. Ik heb een "Mogg adapter" enigzins gemodificeerd en zogemaakt dat ik er een filter in kan schroeven. Het nadeel hiervan is dat de camera eerst van de lens moet om een filter te wisselen. Hierdoor wil het beeld wel eens verschuiven. Ik ben nog aan het nadenken en kijken hoe ik het geheel kan maken met filterwiel ertussen. Het filterwiel moet er net tussen kunnen, wellicht heb ik maar 1 of 2 mm ruimte over, hierdoor komt het net in focus.

Voor Harold, die R200SSDG bevalt mij prima, lekker snel en perfect voor fotografie. Momenteel moet ik de collimatie even opnieuw inregelen maar dan kan ik hem weer gaan gebruiken. In combinatie met een Atik 16 HR heb ik een mooi beeldveld. Nadeel van een Newton is dat er altijd een onbalans in de montering komt maar omdat mijn montering 22 kg kan draagen is het geen enkel probleem. Voorheen had ik een GPDX en die had moeite met deze kijker. Ik kan dit optiek zeker aanraden voor iedereen. Voor visueel gebruik is hij overigs minder en gebruik ik eigenlijk alleen maar mijn Celestron. Volgens kenners moet ik Televue oculairen gebruiken om visueel door deze Newton te kijken, aangezien ik deze te duur vindt gebruik ik de kijker nooit visueel. Als je nog meer wilt weten moet je even een specifieker zijn.
          Wellicht kom ik deze maand nog wel even langs de sterrenwacht in Den Helder. Je kan me ook even bellen.

Groeten,

Simon

Commentaar

Okee,

Duidelijk. Ik heb het inderdaad ook wel eens geprobeerd maar is nooit gelukt.

gr Arend
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Prachtige opname, niet overdone

Commentaar

mooie foto knap werk
                hoi iedereen

Commentaar

Werken...
                X