Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC6995

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC6995

Allen,

Na een lange periode van andere zaken onlangs weer begonnen. Deze foto is gemaakt met een Canon FD 300 MM F2.8. Ik heb gewerkt met H-alfa en OIII. Voor een eerste foto wel redelijk maar er moet nog veel aan verbeterd worden.

Simon

Jij hebt helemaal geen telescoop nodig joh!
    Prachtig Simon!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Hoi Simon,

Opzich een prima foto hoor
      Ik zou alleen een flat maken als ik jouw was.
      Je hebt wel wat last van vignettering.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hallo Arend,

Ik moet inderdaad flat fields maken om vignettering tegen te gaan. Ik heb hiermee nog geen ervaring maar naar enig oefenen zal het wel lukken. Verder heb ik ook last van de meridiaan flip, hierdoor komen de sterren in de hoeken niet exact over elkaar heen. Misschien herken jij dit probleem. Verder is het scherpstellen ook lastig met zo'n laag f-getal. Voorlopig heb ik nog genoeg uitdaging.

Groeten,

Simon Bakker

Commentaar

Mooie plaat Simon !

Complimenten

/Raimond.
          i love astronomie

Commentaar

Origineel geplaatst door swbakker
            Hallo Arend,

Ik moet inderdaad flat fields maken om vignettering tegen te gaan. Ik heb hiermee nog geen ervaring maar naar enig oefenen zal het wel lukken. Verder heb ik ook last van de meridiaan flip, hierdoor komen de sterren in de hoeken niet exact over elkaar heen. Misschien herken jij dit probleem. Verder is het scherpstellen ook lastig met zo'n laag f-getal. Voorlopig heb ik nog genoeg uitdaging.

Groeten,

Simon Bakker
            Okee,
            Ik ben ook net bezig met het maken van flats.
            Valt nog niet mee. Ik heb nog geen een keer een fatsoenlijke flat kunnen maken.