Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC6995

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC6995

Allen,

Na een lange periode van andere zaken onlangs weer begonnen. Deze foto is gemaakt met een Canon FD 300 MM F2.8. Ik heb gewerkt met H-alfa en OIII. Voor een eerste foto wel redelijk maar er moet nog veel aan verbeterd worden.

Simon

Jij hebt helemaal geen telescoop nodig joh!
    Prachtig Simon!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Hoi Simon,

Opzich een prima foto hoor
      Ik zou alleen een flat maken als ik jouw was.
      Je hebt wel wat last van vignettering.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hallo Arend,

Ik moet inderdaad flat fields maken om vignettering tegen te gaan. Ik heb hiermee nog geen ervaring maar naar enig oefenen zal het wel lukken. Verder heb ik ook last van de meridiaan flip, hierdoor komen de sterren in de hoeken niet exact over elkaar heen. Misschien herken jij dit probleem. Verder is het scherpstellen ook lastig met zo'n laag f-getal. Voorlopig heb ik nog genoeg uitdaging.

Groeten,

Simon Bakker

Commentaar

Mooie plaat Simon !

Complimenten

/Raimond.
          i love astronomie

Commentaar

Origineel geplaatst door swbakker
            Hallo Arend,

Ik moet inderdaad flat fields maken om vignettering tegen te gaan. Ik heb hiermee nog geen ervaring maar naar enig oefenen zal het wel lukken. Verder heb ik ook last van de meridiaan flip, hierdoor komen de sterren in de hoeken niet exact over elkaar heen. Misschien herken jij dit probleem. Verder is het scherpstellen ook lastig met zo'n laag f-getal. Voorlopig heb ik nog genoeg uitdaging.

Groeten,

Simon Bakker
            Okee,
            Ik ben ook net bezig met het maken van flats.
            Valt nog niet mee. Ik heb nog geen een keer een fatsoenlijke flat kunnen maken.

Ik heb zelf nooit echt last gehad van de meridiaan flip.
            of bedoel je mirror flip?

Scherpstellen met een laag F getal is onzettend moeilijk.Je kritische focuseerwaarde is erg klein.

Succes ermee.
            offtopic: Ps kom je nog naar de beeinkomst van de astrofotografiedag op 24 november ?
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hallo Arend,

In het verleden heb ik ook wel eens een flat field gemaakt, toen lukte dat ook niet echt makelijk. Ik ga ook naar de bijeenkomst van 24 november. Met een meridiaan flip bedoel ik dat de kijker tegen het driepoot kan komen, hierdoor wil de kijker in principe over de andere kant verder gaan. Hierdoor draait het beeld over beide kanten en moet alles opnieuw ingeregeld worden. Dit is niet te voorkomen maar kost wel tijd.

Groeten,

Simon Bakker

Commentaar

Yep, dat dacht ik wel maar het had gekund dat je een sct hebt.
                Nou dan zie ik je de 24 ste wel.

gr Arend

Commentaar

Werken...
                X