Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC7331 + Stephans Quintet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC7331 + Stephans Quintet

Voordat de sluierbewolking opkwam toch nog een foto kunnen maken. Dit keer NGC 7331 en het Stephans Quintet.

50 opnames van 30 seconden op ISO 1600.

Er staan nog meer stelsels op. Ik moet nog uitzoeken welke....
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

mooie opname firefly!
    er is al aardig wat detail te zien in NGC7331...
    kan je ook langer belichten dan 30 sec, of is dat nog niet haalbaar? wellicht is t namelijk beter om 50x 1 min op iso 800 te schieten...
    maar verder een hele mooie plaat!
    groetjes, maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

De beperking van 30 seconden komt doordat ik een andere laptop heb. Voor een langere belichting heb ik een parallele of seriele kabel nodig. Mijn nieuwe laptop heeft dit niet. Daarnaast draait mijn laptop onder Vista. Daardoor heb ik problemen om via een USB-serial kabel de camera aan te sturen

Helaas te weinig tijd om dit uit te zoeken, maar wellicht heeft een van de forumleden hiervoor een oplossing?

m.vr.gr.

Chris
      EQ6 Syntrek
      Philips SPC900 (Guiding)
      DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Wat is precies het probleem met de USB->seriele kabel? Ik heb ook Vista op m'n laptop draaien en bij mij werkt het inmiddels vlekkeloos.
        "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Ok, geweldig. De USB->serieel kabel wordt onder Vista wel herkend. Ik maakte onder XP gebruik van het programma DSLR focus van Chris Venter. Deze loopt onder Vista vast zodra ik de camera probeer aan te sturen. De maker heeft ook aangegeven dat dit programma Vista niet ondersteund (of vice versa). De foto's die ik nu maak zijn genomen met DSLR remote. Dit programma loopt niet vast maar heeft geen mogelijkheid om met seriele kabel en de bulb-optie langere belichtingstijden te realiseren.

Welk programma draai jij Prototype?

(Excuses als dit iets off topic is)
          EQ6 Syntrek
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
            Ok, geweldig. De USB->serieel kabel wordt onder Vista wel herkend. Ik maakte onder XP gebruik van het programma DSLR focus van Chris Venter. Deze loopt onder Vista vast zodra ik de camera probeer aan te sturen. De maker heeft ook aangegeven dat dit programma Vista niet ondersteund (of vice versa). De foto's die ik nu maak zijn genomen met DSLR remote. Dit programma loopt niet vast maar heeft geen mogelijkheid om met seriele kabel en de bulb-optie langere belichtingstijden te realiseren.

Welk programma draai jij Prototype?

(Excuses als dit iets off topic is)
            Ik gebruik MaxDSLR. Je zou de volledig functionele demo kunnen proberen. Een ander alternatief is DSLR Shutter.
            "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Werken...
            X