Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mizar met Zeta Ursae Majoris

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mizar met Zeta Ursae Majoris

Afgelopen nacht wat met mijn ToUcam III in de tuin zitten spelen en toen de beelden in K3CCD bewerkt.
    In principe was het mijn bedoeling om een filmpje van Mars op te nemen, echter het beeld was zo onrustig dat er niets van te maken was en al helemaal niet iets wat op een beetje oppervlakte lijkt. Verder dan een rond wit plaatje is het niet geworden.
    Maar ik heb ook Mizar gefilmt met zijn begeleider Zeta Ursae Majoris die op 14,5" staat en van 180 frame's onderstaande foto gemaakt.
    Niets spectaculairs maar heb het puur gedaan om het programma te leren en te zien wat het allemaal opleverd.
    Zoals ik al zij was het beeld zeer onrustig, nu weet ik niet of het de lucht was of de dew zapper die voor onrustige lucht in mijn C8 zorgt.
    Iemand een idee?
    Is het misschien verstandiger om de zapper uit te zetten bij filmen resp. fotograferen?

Henk,

Wij moeten maar eens gaan praten binnenkort.
    Ik ben hier ook ten zeerste in ge´ntresseerd.

Je bent nog maar kort bezig toch?
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Dan sluit ik me bij jullie aan.. Ik begin steeds meer interesse te krijgen voor astrofotografie.. Ik ben een half jaar geleden begonnen met de maan, maar wil nu een stapje verder..
      Mja, eerst maar eens een nieuwe (betere) telescoop aanschaffen :P
      "Messier Vrienden Club Berlicum"
      **Bresser Skylux 70/700**
      **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Ok, mogelijk dat we samen iets kunnen ondernemen.
        Bij de eerst volgende ontmoeting maar wat afspreken?

Ps: Dennis heb jij ervaring met cammen? Ik ben feitelijk pas bezig en moet nog een hoop, zoniet alles, nog leren.

Commentaar

Werken...
        X