Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

foto van Messier 31 en IC 1805

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

foto van Messier 31 en IC 1805

natuurlijk kon ik de afgelopen twee dagen niet slapen. het was echt weer eens goed helder.

Hierbij weer twee foto's van mij kant.
    Ik heb niet zo heel lang belicht waardoor er hier en daar nog wat ruis inzit.
    daarom heb ik ze wat verkleint.

onder de foto's staan de opname gegevens
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Mooie foto's, Arend.

Persoonlijke smaak: ik vind de nevel een beetje tsja hoe moet je dat zeggen, flauw? Hij zou volgens mij iets harder qua contrast kunnen?

Effe nieuwsgierig: kom je met deze camera beter uit qua Image Scale?
    En hoe bevalt ie ten opzichte van de atik?
    Groet, Jan

Commentaar

Hey Arend kerel!

Mooie platen, vooral die van M31.

Weet je wat ik me nou elke keer af vraag...
      Open ik die foto's van jou, kijk ik vol verwachting welke telescoop eronder vermeld staat. Is het toch elke keer dat kleine opdondertje van je!
      Maak ze nou es met die Vixen!!!!!!
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Mooie foto's, Arend.

Persoonlijke smaak: ik vind de nevel een beetje tsja hoe moet je dat zeggen, flauw? Hij zou volgens mij iets harder qua contrast kunnen?

Effe nieuwsgierig: kom je met deze camera beter uit qua Image Scale?
        En hoe bevalt ie ten opzichte van de atik?
        Dank je. Ja ik ben zelf ook niet helmal tevreden hoor. Inderdaad is de nevel beetje zacht. Nu ik een grotere chip gebruik heb ik meer last van vignetering. Dus ben ik nu verplicht Flats te maken. en dat valt niet mee. Dit is pas mijn derde foto. En ik heb de flats nog niet onder de knie zal ik maar zeggen.

Mijn beeldvelden zijn groter maar daardoor verlies ik wat in resolutie.
        binnenkort eens aan de slag met de vixen 115 Ed.

Mooie platen, vooral die van M31.

Weet je wat ik me nou elke keer af vraag...
        Open ik die foto's van jou, kijk ik vol verwachting welke telescoop eronder vermeld staat. Is het toch elke keer dat kleine opdondertje van je!
        Maak ze nou es met die Vixen!!!!!!

Ja je moet klein beginnen. Omdat ik met die nieuwe camera een beetje opnieuw moet leren werken is zo'n kleintje lekker handzaam. Maar ik beloof je, binnenkort de vixen. M42 ofzo.
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

We hebben een Black Berry!!

Meade ETX70
          Meade LXD75 6"Newton

Commentaar

Beetje trekken aan de 'curve' tool in photoshop, en klein beetje contrast, zonder het geheel te verklooien:

Mooie plaat Arend! dat zeker!
            We're all going in the same direction - the future!

Commentaar

Mooie foto's Arend. Lekker groot beeldveld! Weer vanuit je achtertuin zeker, ongeloofelijk.
              Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

hallo

is deze gemaakt met de nieuwe Artemis ??, ben ook aan het kijken voor deze 4mega camera.

groeten
                vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
                http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Beetje trekken aan de 'curve' tool in photoshop, en klein beetje contrast, zonder het geheel te verklooien
                  had ik juist voor gekozen om iets aan de linkerkant van het histogram over te laten. De kern is nu ook te sterk.

Mooie foto's Arend. Lekker groot beeldveld! Weer vanuit je achtertuin zeker, ongeloofelijk.
                  Dank je M15.
                  Yep vanuit mijn achtertuintje. Zijn eigenlijk nog maar testen
                  Moet echt veel over de camera leren.

is deze gemaakt met de nieuwe Artemis ??, ben ook aan het kijken voor deze 4mega camera.
                  Yep met de nieuwe. Je mag hem best eens komen bewonderen als je wilt.

Commentaar

Mooi hoor!
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Zijn mooie foto's Arend, jaloers op te worden :P . Ook die foto's die je zaterdag liet zien waren echt van klasse.

Commentaar

Prachtige foto's Arend

(ik zou willen dat er bij mij zoveel ruis op zat)

Commentaar

Bedankt iedereen voor jullie complimenten

Commentaar

Hij is weer prachtig!!
                            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch Šlles de schuld van het onstaan van het universum.
                            Auteur:Ik

Commentaar

Vroeger (ja, zo oud ben ik al) zag je dat soort foto's in sterrenkunde-boeken, met als bijschrift dat de foto "met toestemming van 'een of andere gerenommeerde sterrenwacht naar keuze' " was geplaatst.
                              Tekenwoordig kunnen we als amateurs dit soort foto's maken, als we er wat moeite en geduld in steken.

Hulde!

Clear skies,
                              Harold.
                              RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Werken...
                              X