Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

LRGB VAN NGC 7331 en Stephen Quintet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

LRGB VAN NGC 7331 en Stephen Quintet

Hallo iedereen,

gisteren nog eens mijn gerief buiten gezet, alleen spijtig dat er zoveel WATER in de lucht zat, net een zwembad.
    na veel photoshoppen en veel filteren toch iets eruit gekregen.

L : 60 min ( 20X3 min)
    RGB : elk 20 min 2X binning 10X2 min

Atik 16HR met fotonewton 150/600

groeten
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

wow, da is echt een prachtige afbeelding. niets dan hulde

toevallig wilde ik het gisteren ook proberen, een mooi wide-field maken van dit cluster. had alles helemaal klaar, focus ed, mist
    toch nog een aantal opnames gemaakt van elk 1 minuut (wilde eigenlijk veel dieper gaan). nadat ik er 30 had, bleek dat op de laatste 10 de volgmotor uit was gevallen. ik was t beu, ben gaan inpakken. toch de foto's vandaag ff gestacked. heb er z/w van gemaakt, vond k mooier. na t zien van jou resultaat, orioner, durf ik m eigenlijk niet meer te posten, maar goed, hier komt ie dan toch maar.

ik heb hem ook geinverteerd, zodat de namen van de sterrenstelsel erbij konden. dus die laat ik ook even zien. op jou foto is ook nog net links van t quintet NGC7220c te zien...

groetjes en met de hoop dat ik ook ooit zulke foto's als die van jou kan maken...
    maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

Nou, Orioner, jij bent misschien niet tevreden, maar ik vind het een prachtige opname. ik wilde dat ik die eerder tot mijn beschikking had. Dan had ik Stephan's Quintet makkelijker kunnen vinden. Op je foto staat ook NGC 7335, iets links van 7331. Gisteren kon ik die net visueel waarnemen. Ook 7320, de helderste (onderste op de foto) van het SQ, was te zien. (Beide overigens alleen errrrug perifeer.)
      Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
      Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
      Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Wow dat quintet is echt miniscuul. Hoeveel moet je dat vergroten wil je dat in het beeld krijgen?

Commentaar

Het best zag ik het met een vergroting van 190x, maar met 90x lukte het ook wel. (Daarmee heb ik hem ook gevonden.)
          Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
          Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
          Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Prachtige opname, Orioner. Stuk beter dan die ik een week of vier geleden maakte. Maarten's plaatje lijkt me meer ruis te laten zien dan ik zou verwachten van 20x60s. Eeh, je hebt toch wel raw files bewerkt hoop ik?
            Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Jaaah!! Geweldig!! Komt overeen met wat ik zag afgelopen zaterdag. Hele mooie plaat!
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

haha, marc, tuurlijk heb ik raw's gebruikt. alleen door de mist had ik heel veel lichtvervuiling, en moest ik dus "overprocessen" om nog iets zichtbaar te krijgen. das ook de reden van het z/w, ik kleur zag t er echt niet meer mooi uit...
                Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
                Vixen Great Polaris
                Canon 350D - NexImage

Commentaar

hallo,

alvast bedankt voor de reacties.
                  De mist speelde hier een heel slechte rol bij het nemen van de beelden. de seeing was redelijk en de helderheid ook, maar die heoveelheid water in de lucht.
                  visueel valt dit niet altijd op maar fotografisch,het water staat er op.

groeten
                  vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
                  http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Werken...
                  X