Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M45 13 oktober

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M45 13 oktober

Nog maar eens geprobeerd na deze poging. Geen wolkje te bekennen, dus maar mn spul buiten gezet. Camera erop, scherpgesteld zoals me is uitgelegd in bovenstaand topic, op de Pleiaden gericht en foto's gemaakt.

Telescoop: 150/750 Skywatcher Newton
    Camera: Nikon D50
    Aantal foto's: 42x30s en 3x60s

Stacken in RegiStax lukt me niet (er staat wel in bovenstaand topic dat ik dat gedaan heb, maar ik dacht dat ik het kon, later bleek van niet ) daarover heb ik dit topic geopend.

Hieronder 1 foto van 30s, vind hem al stukken beter dan mijn vorige Bewerken is toegestaan, graag zelfs.
    Skywatcher 150/750mm

Je kan eens met deepskystacker de plaatjes proberen te stacken. Registax is meer voor het stacken van webcam avi's. Het lijkt ook dat je een kleine volgfout he bt, stond je montering goed uitgelijnd op polaris?
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Qua azimuth wel, volgens mij zit ik een beetje te laag. Ik weet niet meer waar die hendel zit om de altitude te verstellen Heb de hele montering afgezocht :P
      Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Werken...
      X