Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M13 met C8, WO FF/R, 350D, Vixen SP

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M13 met C8, WO FF/R, 350D, Vixen SP

Geinspireerd geraakt door schipluiden die zijn FF achter zijn C8 deed dacht ik kom laat ik het ook eens proberen. Ik ben nog steeds aan het autoguiden met mijn 50 mm zoeker en dat is in combi met mijn C8 lastig. Ik heb van de 20 opnamen 8 bruikbare over gehouden.
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Wauw, ik vind het toch een prachtige plaat

Wat moet ik verstaan onder een FF?

Commentaar

FF= Field Flatner.

Commentaar

M 13

Prachtige foto mooi scherp geweldig

Commentaar

hoi M15,
          leuk dat je je door mij hebt laten inspireren. Ik vind de C8 in combi met de FF het leuk doen. beschik nu over vrijwel dezelfde opstelling als jij, alleen heb ik een GP van vixen... de volgende keer wil ik ook een poging wagen op M13, lijkt goed te moeten gaan.
          2 vraagjes: hoe lang waren de afzonderlijke opnames?
          hoe heb je de witbalance geregeld? dit laatste omdat ik denk dat de opname een beetje kleurloos is, en in mijn beleving zit er meer kleur in M13...
          verder vind ik het een mooi plaatje!
          groetjes, maarten
          Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
          Vixen Great Polaris
          Canon 350D - NexImage

Commentaar

Ik heb 2 minuten belicht. Hiervoor heb ik een poging gedaan met 3 minuten maar daar vielen er helemaal veel af. Met een andere guidescope gaat het ongetwijfeld beter.
            De witbelans staat op auto en het zijn allemaal Jpeg files. Vanavond ga ik met Maxim aan de gang want met DSLRfocus springt mijn camera automatisch naar JPEG.

Dat wordt dus guiden met PHD, Scherpstellen met DSLRfocus, en Imagen met Maxim. Tenzij er mensen zijn die tips hebben over RAW in combie met DSLRfocus.

Groet

Commentaar

Goed ge´nspireerd! Je hebt onmiskenbaar ook nog de vage veeg van PGC2085077 er opstaan, een melkwegstelsel van magnitude 16. Deze staat helemaal rechtsboven in beeld, onder de vier sterren die een ruit vormen zoals het sterrenbeeld de Lier.

Noord is rechts, ca 80 graden met de klok mee.
              Een mooi plaatje, maar begrijp ik dat je de bewerkingen met jpg's gedaan hebt ipv raw??

Groeten, Marc
              Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Ja nog steeds in JPEG, het lukt me niet om in DSLRfocus RAW te schieten. Vanavond ga ik met Maxim imagen dan luk het wel.

Commentaar

Werken...
                X