Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M1: ter nagedachtenis aan mijn geliefde camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M1: ter nagedachtenis aan mijn geliefde camera

Dag iedereen,

Hierbij een van de laatste plaatjes die ik maakte. Het zal nog wel wat duren voor ik weer eigen foto's kan publiceren nu m'n camera er zomaar mee ophield. Als reparatie moeilijk wordt, zal ik toch wel weer een Canon kopen om een beetje rond te klikken. Ik heb immers de objectieven al. Maar nu m'n huidige camera dood is, is dit ook wel de prikkel om een serieuze astronomische camera aan te schaffen, en dan ook met fijne filters.

In ieder geval hierbij nog M1. 6 x 60 seconden bij iso 800 in een wat onrustige nacht gemaakt. M'n constructie is erg windgevoelig, vandaar de wat eivormige sterren, en de korte belichting. Verreweg de meeste plaatjes laten te veel beweging zien, voor stacken zijn deze onbruikbaar.
    Hoe dan ook, de Krabnevel zelf kunnen fotograferen was eigenlijk een jongensdroom. Ik had 'm nog niet eerder gefotografeerd, en ben met dit resultaat dan ook erg blij. Het valt me niet tegen dat er met zo'n korte belichting al zoveel resultaat te krijgen is.

Groeten, Marc
    Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Tsja, dat dat kan met een 20d, is toch een degelijke camera, ik ken mensen die er al jaren mee door de stoffige bossen sjouwen........
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
    X