Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M31 LRGB 40/20/20/20

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M31 LRGB 40/20/20/20

Hallo iedereen,

gisterenavond nog eens de M31 verder gedaan,
    hier het resultaat, ik persoonlijk ben matig tevreden.
    spijtig dat er af en toe wat hoge bewolking aanwezig was die de opname belemmerde.

Genomen met 150/600 fotonewton en met ATIK16HR.
    Totale belichting 40/20/20/20 met elk 4 min per beeld, de RGB is 2X2 binning.
    De filters : Astromik LRGB en Hutech LPS filter.

groeten
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Gaaf man, matig tevreden? Ik wou dat ik dit kon erg knap hoor. Ik ben van plan een skywatcher 130/900 newton te kopen, kan ik daar ook enigsins goede resultaten van verwachten. Waarschijnlijk niet zoals jouw prachtige resultaat!

Echt
    Optus 76/700 newton
    Skywatcher 150/750 newton

Commentaar

Opbouwende kritiek:
      - Kern is uitgebrand
      - Erg geel

Verder staat de stofband er prima op!
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
        Opbouwende kritiek:
        - .....
        - .......

Verder .... prima ..!

Goed dat je dat er even bij schrijft.
        Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Ziet er goed uit, ben gisteren ook weer bezig geweest met M31, met nieuwe iso800 foto's. Zit ook veel te spelen met het toepassen van een "mask" in photoshop. Heb namelijk opnames van 30sec en 1min, en die 1min opnames wil ik gebruiken voor de stofbanden, de 30sec opnames voor de kern en daar rond.
          Heb wel het verhaal gevolgd op http://www.astropix.com m.b.t. het combineren van een lichte en donkere exposure (layer masks in photoshop), maar het probleem in photoshop is weer dat ik moet converteren van 16 naar 8 bits, anders kan ik de plaatjes niet kopieren/pasten......ben er nog niet helemaal uit. Beste resultaat kreeg ik toch met gewoon alle plaatjes stacken in deepskystacker, en dan aanpassen in photoshop (in 16 bit mode!)

Zie het resultaat (tot zover, wordt nog vervolgd...)
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
          X