Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M31 19 x 4 minuten, f=1200mm, f/8

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M31 19 x 4 minuten, f=1200mm, f/8

Dag allemaal,

Dit plaatje geeft denk ik een aardige indruk van wat er uit m'n refractor te halen is zonder filters. Ik ben niet ontevreden. De grensmagnitude van de zwakste sterren ligt bij de 17,9.

Noord is boven. Onder-midden zie je een heldere plek, dat is de rand van M32, rechts bovenin beeld zie je de rand van M110.

Groeten, Marc
    Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Het blijft onvoorstelbaar mooi he om te zien, toch maar eens wat sneller en harder gaan sparen voor een telescoop, ik mis een heleboel als ik dat zo eens bekijk.
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Mark,

Heb even wat met Photoshop zitten spelen......

/Raimond.
      i love astronomie

Commentaar

Echt prachtig!
        Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Commentaar

Wat voor refractor heb je trouwens?
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Erg mooi hoor
            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
              Wat voor refractor heb je trouwens?
              De Celestron CR-150-HD (f=1200mm, d=150mm, f/8 ), een achromaat.

Groeten, Marc

Commentaar

Prachtig plaatje hoor! Die mag er zijn!
                - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Dan heb je behoorlijk weinig CA!
                  150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                  Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

m31

Ziet er goed uit,
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

@Patrick: Wat CA betreft hoop ik dat je niet op het verkeerde been gezet bent door de bewerking van Ralon. Het originele plaatje toont wat de telescoop ervan bakt. Hoe dan ook, ik heb geen reflectors, dus hier zal ik het nog wel een tijdje mee doen!

Groeten, Marc

Commentaar

Ja, Ralon perst er echt alles uit wat erin zit.............
                        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door kleine_beer
                          Het blijft onvoorstelbaar mooi he om te zien, toch maar eens wat sneller en harder gaan sparen voor een telescoop, ik mis een heleboel als ik dat zo eens bekijk.
                          Even oppassen, dit is wat je fotografisch voor elkaar kan krijgen, maar visueel niet zult zien! Dat is heel wat anders. Als je goed je best doet, en lang kijkt, kun je veel van de fijne details van M31 ontdekken zoals ze in de foto staan, maar lang niet zo duidelijk als hier.

@ Marc
                          Ralon heeft hem inderdaad goed bewerkt, maar alsnog vind ik wel dat je best goed wegkomt qua kleurfout als ik de eerste foto zo bekijk. Dan valt het nog best mee. Mooie foto! Ik vind het alleen altijd jammer dat M31 zelden op de foto past..
                          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

ik weet het Steem, maar zulke foto's zijn gewoon super mooi, en dat het er door een telescoop minder uitziet maakt me niet zoveel uit.
                            zelfs de objecten die door een verrekijker al zichtbaar zijn, zijn prachtig om te zien.
                            Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Het zijn uiteindelijk toch allemaal fotonen geweest die de sensor geraakt hebben..........................ook al hebben we die een beetje versterkt.

Commentaar

Werken...
                              X