Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

nieuwe M13

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

nieuwe M13

Heb onlangs nog eens M13 gebruikt voor een foto (de 2de al ). Ik vind deze pakken beter als de vorige. Nog steeds geen dark frames gebruikt. Bij het processen van de gestackte afbeelding zijn wel die lijnen tevoorschijn gekomen. Op de afbeeldingen die uit de camera kwamen staan ze niet op (of toch niet zichtbaar).

Anyway, eerste is een crop uit de 2de

voor degene die weet waar te kijken, ik heb ook NGC6207 en IC4617 (heel zwakjes) weten te pakken te krijgen.

Is het resultaat van 11*25 sec op ISO1600 met de D40x aan de WO Megrez 110 ED op de Vixen Sphinx.

NGC 6207 (mag. 12.2) zie ik overtuigend, IC 4617 zie ik echter niet. De kans dat het aan m'n monitor ligt, schat ik niet hoog in. IC4617 (= PGC 2085077) is magnitude 16, 0,7x 0,4 boogminuten. Zwakste sterren die ik terugvind zijn ca. mag. 15. Op de plek waar IC 4617 staat, zijn wat sterretjes zichbaar.

Overigens, PGC 2089148 (ook mag. 16) staat er denk ik nog overtuigender, ook niet op.
    Eh, sorry..

groeten, Marc
    Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Nu je het zegt, me vergist van vlekje .

Commentaar

Re: nieuwe M13

Origineel geplaatst door Kip
        Bij het processen van de gestackte afbeelding zijn wel die lijnen tevoorschijn gekomen. Op de afbeeldingen die uit de camera kwamen staan ze niet op (of toch niet zichtbaar).
        Het lijkt wel of je je sensor een keertje te enthousiast gepoetst hebt.

Commentaar

Re: nieuwe M13

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          Origineel geplaatst door Kip
          Bij het processen van de gestackte afbeelding zijn wel die lijnen tevoorschijn gekomen. Op de afbeeldingen die uit de camera kwamen staan ze niet op (of toch niet zichtbaar).
          Het lijkt wel of je je sensor een keertje te enthousiast gepoetst hebt.
          Aan de camera is nog niets of niemand geweest achter de spiegel. Lijnen zijn trouwens niet zichtbaar op mijn eerste photo van M13 en ook niet op de subs.

EDIT: heb toch een sub gevonden waar ze zwakjes op te zien zijn. Maar als het de chip is dan moeten ze toch op iedere frame staan en zouden de lijnen op de foto toch minstens 5 keer ofzo moeten voorkomen maar dan met een andere hoek tov van de andere.

Commentaar

wel vreemd die strepen... nog nooit eerder gezien ...

Commentaar

Werken...
            X