Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M31

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M31

Hier is M31 opnieuw, deze keer heb ik gebruik gemaakt van Deepskystacker, en nu ook flat frames en bias frames gebruikt, is een hele verbetering t.o.v. het alleen maar gebruiken van dark frames.....
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Patrick,

Afgezien van de geel/rode kleur is dit best een aadig resultaat. De volgende keer alleen het whitepoint niet zo ver terug zetten, daarmee voorkom je dat de kern van M31 overbelicht raakt met processen.

Heb je trouwens gebruik gemaakt van RAW ??

Zou je even willen toelichten hoe je precies je flat en darkframes hebt gemaakt?

Bias frames kun je gerust weer vergeten. Bias zit ook in je dark. Een apart bias frame wordt alleen gemaakt indien je je darks wilt gaan upscalen voor een langere belichtingstijd zonder nieuwe darks te hoeven maken.

Mocht je de foto's niet in RAW gemaakt hebben dan kun je de gehele procedure van het subtracten van darks en flats gerust vergeten, want dat heeft bij JPG's geen enkele zin.

Groeten,

Raimond.
    i love astronomie

Commentaar

Zou je ook met een lagere ISO-waarde kunnen werken ? Er zit nogal wat (kleur)ruis in je opname die je kwijt kunt raken bij een lagere ISO-waarde lijkt mij.

Commentaar

Bewerkte M31 foto

Nu met alleen iso800, en alleen darks. Geen flats/bias. Alles gestackt met deepskystacker en pas daarna bewerkt met photoshop.
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Hij's mooi!
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
          X