Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Omgeving van Gamma Pegasi

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Omgeving van Gamma Pegasi

Dag iedereen,

Ik moest nodig m'n spullen checken of alles nog werkte. Ik had er wat onderhoud aangedaan, en m'n montering moest na de vakantie in Frankrijk nog steeds opnieuw uitgericht worden. Dat heb ik gisteren gedaan, om nog wat te testen heb ik wat piggiback foto's gemaakt, alles op 70 mm, f/4.0 en iso800. Dit plaatje toont de omgeving van Gamma Pegasi (helderste ster in plaatje), Noord is links in de opname. Het beeldveld is ca. 17 graden breed. Grensmagnitude ca. 15.

Belichting 15x4 minuten. Ik vind het wel een aardig plaatje geworden.

Misschien jammer, er staan niet veel populaire objecten op. De toren stond in de weg voor lang belichte opnames van Melkweggebieden. Ach, komt een slecht bezocht gebied ook eens aan de beurt.

Voor de hardcore onder ons: Welke van de onderstaande objecten zijn niet zichtbaar?
    NGC 7814, NGC 7817, IC 5381, NGC 14, NGC 57, IC 4, Planeto´de Baucis (m 11.5), planeto´de Latona (m 12.1), planeto´de Mashona, planeto´de Gunilla (m 14.7)

Groeten, Marc Fokker
    Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Mark,

Mooie overzichtsfoto. Heb een poging gedaan om een paar objecten te vinden. Wordt wel erg moeilijk met zoveel sterren ;-)
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
    X