Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M27 - 7/8 september (ik kan het niet laten)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M27 - 7/8 september (ik kan het niet laten)

Ik heb, na mijn telescoop opnieuw te hebben gecollimeerd met mijn nieuwe laser collimator, weer een poging gedaan om M27 te fotograferen.
    Ik had eigenlijk meer opnames willen maken dan de 11 die ik nu heb gemaakt, maar ben toch zeer tevreden met het resultaat.
    De 11 beelden heb ik overigens eerst softwarematig gebinned (2x2) waardoor de effectieve belichtingstijd eigenlijk meer is dan de werkelijke 11 x 5 minuten. Dat is zeker geen probleem aangezien de kleine pixels van mijn CCD (3,25 micrometer) samen met mijn telescoop een pixelschaal van 0,8 boogsec. geeft, wat in Nederland toch zeker oversampelen is.
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

kan het niet laten? Waarom zou je.....................

Moooooooiiee foto
    Groet, Jan

Commentaar

Ja, zulke zou ik ook wel willen maken!

Groeten, Marc
      Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Wéér prachtig! Al vind ik toch de vorige versie, mede door de donkerdere achtergrond en de kleuren, mooier. Maar deze is helemaal niet slecht! Verre van zelfs!!

Commentaar

Hij is goed
          Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Naar mijn mening is dit je beste tot nu toe.
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Nét als je denkt, het kan niet meer mooier......
              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
              Auteur:Ik

Commentaar

Re: M27 - 7/8 september (ik kan het niet laten)

Origineel geplaatst door Paul Gerlach
                Ik heb, na mijn telescoop opnieuw te hebben gecollimeerd met mijn nieuwe laser collimator,
                Werkt dat goed zo'n laser collimator? Ben namelijk van plan om er zelf ook een te kopen.

Welke heb jij?

Commentaar

Ik heb sinds kort de Laser Collimator van Baader:

http://www.baader-planetarium.de/zub...aser-colli.htm

Ik ben daar erg tevreden over.
                  Full WMN-member.
                  GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Hij ziet er perfect uit!
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooi foto weer !! Al moet ik zeggen dat ook ik de vorige foto nog net iets mooier vond.... kleuren komen bij de oude mooier over maar is gewoon een kwestie van smaak natuurlijk

(ook ik heb de laser collimator van Baader en werkt prima)
                      Orion Optics 200 mm F4.5 Lambda 1/6
                      Helios 150 mm F/6.6
                      EQ6 Syntrek
                      Orion EQ 3-2 met volgmotor
                      Meade DSI Pro met RGB filterset

Commentaar

Werken...
                      X