Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Pernis, melkweg?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Pernis, melkweg?

Het was hier gisteren avond ineens kraakhelder. Tijd om weer eens wat met de 350D te doen. Ik heb volgens mij een deel van de melkweg te pakken. Ik weet het niet zeker, maar ik weet wel dat jullie dat wel weten.
    Ik heb de foto's verkleind ivm het forum layout, maar op vraag naar hogere resolutie zal ik deze ook plaatsen.

Opnamedetails: Canon EOS 350D + 18-55mm @ 18 - 130s ISO 1600.

Groetjes,

Dennis

Je weet zeker dat het niet de rook is uit 1 van die hoge pijpen?

Het ziet er wel uit als de melkweg iig!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
      Je weet zeker dat het niet de rook is uit 1 van die hoge pijpen?

Het ziet er wel uit als de melkweg iig!
      Nee, die kan je hier gelukkig (nog) niet zien. 30 km vanaf Rotterdan zie je die pijpen niet hoor, iig niet vanuit mijn achtertuin.

Visueel was het trouwens ook lichtelijke te zien.

Commentaar

Dit lijken mij eerder wolken inderdaad of rook.. De Melkweg zou op logische wijze ook een star-trail maken bij zo'n lange opname..
        "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Maar zouden rook of wolken ook niet uitgesmeerd zijn bij zo'n lange opname??

Ik geef de melkweg nog steeds een kans!
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Zeker melkweg. Cygnus, Lyra en Aquila staan er op, de band is ook wat uitgesmeerd.
            Groetjes uit de westhoek,
            Karel.

Commentaar

Dat is wel de melkweg, er zit net zo beweging in als de sterren.

hier nog een foto die er ongeveer net zo uit ziet.
              http://astronomy.darkhorizons.org/startrails.JPG

Commentaar

Yes,

De melkweg, onmiskenbaar, die donkere laan tussen Aquila en Cygnus.

Rook zou er ook geelorange uitzien door de natriumlampen die het verlichten, de melkweg heeft een mooie grijze gloed.

Commentaar

Inderdaad, onmiskenbaar de Melkweg. Onderaan, rechts van het midden, Wega. De lier is goed herkenbaar. In de linker bovenhoek staan drie heldere sterren, de middelste is Altair van de Arend. De hele Zwaan staat er ook op, Deneb staat in de rechterbovenhoek. Kortom, de hele Zomerdriehoek, en met zekerheid, de Melkweg. Heldere plekken als de Noord Amerika nevel zijn ook aanwijsbaar.

Voor de mede opzoekers, aan de stersporen kun je zien dat noorden in deze opname rechtsonder is.

Groeten, Marc
                  Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Werken...
                  X