Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M27 - 5 augustus (restacked)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M27 - 5 augustus (restacked)

Ik heb de opnames opnieuw laten debayeren en stacken in het programma 'Nebulosity' van Stark Labs. Het stacken gaat in dit programma veel makkelijker en beter. Het eindresultaat is veel scherper. De vorige foto is m.b.v. MaximDL gestacked.

De verschillen spreken volgens mij voor zich...
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

WOW! Mooi!

Commentaar

Kan je ze eens onder elkaar zetten, het is zo wat lastig vergelijken. Ik vind het wel intresant. Wat kost dat progje?
      Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Hier de twee naast elkaar.
        Full WMN-member.
        GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Inderdaad, de tweede is veel mooier. Niet alleen scherper maar ook mooier van contrast.
          Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
          Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
          Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

De tweede is inderdaad mooi maar de achtergrond sterren trekken wel erg naar het roiod enig idee hoe dit komt?
            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

die rode achtergrondsterren waren mij ook opgevallen. Ik weet niet precies waardoor het komt. Misschien heeft het iets te maken met de manier waarop de RAW beelden zijn omgezet naar kleur. Hierdoor ontstaan vaak kleuren bij de randen van sterren. Bij de achtergrondsterren van enkele pixels groot zou dit de rode kleur misschien kunnen verklaren...
              Full WMN-member.

Commentaar

Mooie foto.

Kan niet zeggen dat de eerste zo verschrikkelijk is. bij de tweede foto zijn de sterren erg wit. Denk dat daar te veel gecurved is.

Maar voor de rest complimenten.
                Orion 80mm f7.5 ED
                GSO 8" f4 Newton
                OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
                Canon 350D (Rebel XT)
                Philips ToUcam Pro II

Commentaar

Werken...
                X