Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M31 20x30 sec met een 350D

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M31 20x30 sec met een 350D

Twee dagen terug eindelijk weer eens onder de sterren gestaan. Eindelijk weer eens lekker kunnen uitproberen. Dit ker met mijn 350D aan de slag gegaan. Ik heb M31 te pakken genomen. Het resultaat hefet wel iets weg van hoe ik het zie door mijn dod onder goede omstandigheden( het is dan natuurlijk wel allemaal iets subtieler)

DSLR focus is echt geweldig, de eerste keer (vorige eeuw) liep het veel vast (had met mijn muis te maken, tja computer hardware he) maar nu ging het als een trein.

Ik wil een goede montering
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Mooi, hoor!. Je hebt niet alleen M31 gevangen maar ook M32 en M110 en zelfs NGC 206.
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

NGC 206 zie ik nu zelf eerlijk gezegd niet meer, voor het stacken was die duidelijk aanwezig ik dacht dat ie verloren was gegaan in het stacken. Ik moet ook zeggen dat ie nieuw is voor mij, ik weet pas sinds een paar dagen dat ie daar ergens zit. Ik zal er eens een boek bij pakken om hem te identificeren.

Commentaar

hallo,

heel mooi trouwens, mooi scherp ook.

groeten
        vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
        http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Mooie foto voor deze belichtingstijden.

Jij wil een goede montering?

Losmandy G11
          Orion 80mm f7.5 ED
          GSO 8" f4 Newton
          OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
          Canon 350D (Rebel XT)
          Philips ToUcam Pro II

Commentaar

Mooie foto M15

Commentaar

Mooie foto. En dan toch een andere montering=
              8" Skywatcher Newton (Imaging)
              4" Skywatcher Achro (Guiding)
              EQ6 Syntrek
              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
              Philips SPC900 (Guiding)
              DSLR Focus; DSLR Shutter
              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Bedankt voor de complimenten mensen, ik ben er zelf ook wel blij mee. Ik had het ook niet verwacht gezien de omstandigheden van die avond. Zo zie je maar weer, gewoon doen.

Tja wat betreft die montering, ik heb nu en Vixen SP, op zich prima natuurlijk maar ik kan nu ongeveer een minuut volgen (gisteren avond opnieuw afgesteld) en ik zou graag wat langer willen met wat meer zekerheid aangaande het resultaat.

Maar ja, niet dat ik met mijn huidige steup al uitgeleerd ben natuurlijk.

Commentaar

Origineel geplaatst door henkp
                  Mooie foto M15
                  't was toch M31 ... ?

Inderdaad mooie foto, heb je darkframe's gemaakt?
                  Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                  ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                  Auteur:Ik

Commentaar

Tja, als iemand M15 als avatar gebruikt wordt het inderdaad lastig om het uit elkaar te houden Wolkewietje.

Commentaar

Ik heb geen darkframes gemaakt, helaas. Ik was eigenlijk een beetje aan het spelen. Ik heb nu wel spijt. Ik heb overigens nog niet met darkframes gewerkt met Jpeg files, wel met Avi's. De belichtingstijd is trouwens 20x40 sec. Ik heb me vergist.

Ik heb ze gestacked in registack 3, in Maxim krijg ik nog geen goede resulaten.

Commentaar

Ik heb ook (nog) geen ervaring met darkframe's en een 350D, vandaar mijn vraag.

Heb wel eindelijk een T-ring besteld eens kijken of dat nog wat gaat worden achter een C8.

Wel jammer dat die maan er nu is...
                        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                        Auteur:Ik

Commentaar

Tja wat betreft die montering, ik heb nu en Vixen SP, op zich prima natuurlijk maar ik kan nu ongeveer een minuut volgen (gisteren avond opnieuw afgesteld) en ik zou graag wat langer willen met wat meer zekerheid aangaande het resultaat.
                          Je hebt geen nieuwe montering nodig, je moet gaan autoguiden !

Montering is niks mis mee.

(Mooi resultaat trouwens voor deze korte belichtingstijden).

/Raimond.
                          i love astronomie

Commentaar

Oke Raimond, help me out here,
                            Ik gebruik nu een Vixen SP met een enkele motor. Kan ik, met behulp van de juiste hardware , gaan autoguiden of heb ik hirvoor twee motoren nodig. Ik ben echt zoekende en weet inmiddels niet meer wat wijsheid is.
                            Alle raad is welkom!

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
                              Ik gebruik nu een Vixen SP met een enkele motor. Kan ik, met behulp van de juiste hardware , gaan autoguiden of heb ik hirvoor twee motoren nodig. Ik ben echt zoekende en weet inmiddels niet meer wat wijsheid is.
                              Alle raad is welkom!
                              Dit ga ik met grote intresse volgen. Ben ook al een tijdje aan het stoeien met PHD. Maar bij mij kan PHD de DEC as niet callibreren, en schakeld de DEC as uit. Hij gaat wel autoguiden op de RK as. Zou dat voldoende zijn?
                              Groet, Jan

Commentaar

Werken...
                              X