Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

gewoon weer analoog

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

gewoon weer analoog

Gewoon weer de oude practika van stal gehaald een filmpje gekocht bij Kruitvat 400asa en knippen maar.
    Foto 01 is gemaakt met een 135mm telelens, foto 02 met een 28mm groothoek en foto 03 met een standaard 50mm lens.
    Alle beelden zijn 4minuten belicht en "gepiggybackt" met een 130mm F5 Newton op een EQ2 montering, gewoon bij Dirk v d Broek ontwikkeld en in gescant met een HP scanjet 3670.
    Foto's zijn gemaakt in het plaatsje Gelders Laren waar het gewoon nog echt donker is .

Re: gewoon weer analoog

Hallo Sidney,

Ik vind ze geweldig, gewoon lekker een hobby uitoefenen, zonder al die dure spullen ! Ga zo door.

Gr. Dirk
    stellarvue 80 ED
    skywatcher 100ED
    8" Dobje
    2x Philips spc900NC
    dsi proII

Commentaar

Ze lijken me redelijk illustratief voor hoe ze er door een verrekijker uitkunnen zien op een donkere plek. Ga zo door me het afscannen van de hemel jouw foto's kunnen vast helpen bij het vinden van de objecten.

Commentaar

Mooi zeg. Ik vind de dubbele sterrenhoop links van Cassiopeia altijd erg mooi en die is ook prima te zien (naast alle andere objecten).
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Ik zou haast zeggen, foto's uit de oude doos, maar helemaal goed.
          Groet, Jan

Commentaar

dank dank

Commentaar

daar heb je gelijk in, sterrenkijker

ik zit dan in 't lichtvervuilde utrecht maar M31 bijvoorbeeld kon ik sowieso spotten met m'n 20x80 mm
              Meade AR6/Skywatcher 150/750 Refr/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
              Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr
              LXD-55 - Vixen GP - EQ6 Goto

Commentaar

Werken...
              X