Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vreemde foto

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vreemde foto

Hallo allemaal.

Ik heb vorige week donderdag een beetje zitten stoeien met m'n camera.
    De foto die daar uit voort kwam vind ik een beetje vreemd.
    Hij is gemaakt in de nabijheid van het radiant van de Perseiden.

Iemand een idee wat die rooie wolkjes zijn??

Het was die avond/nacht erg helder en er waren totaal geen wolken.

Ik had deze instellingen: Sluitertijd 8s, F2,8, iso 400. De foto is verder niet bewerkt.

Groetjes,
    Maikel
    wie 't laatst lacht,is traag van begrip....

Lijkt wel een nachtvlinder te zijn. Ik dacht eerst aan een boom maar die zou je wel zien staan hebben
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

lijkt inderdaad op een vlindertje..
      - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Gewoon bladeren van een boom?
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Inderdaad gewoon een boompje.
          stellarvue 80 ED
          skywatcher 100ED
          8" Dobje
          2x Philips spc900NC
          dsi proII

Commentaar

Enne, afgezien van die boom... de radiant van de Perseden is het niet. Ik moet wel heel scheel zijn als ik het sterrenbeeld Lyra (de harp) niet net onder het midden zie staan.

Commentaar

dat klopt helemaal ik twijfelde er ook aan.
              dat is idd lyra
              zie het wybertje vanaf de heldere ster vega.

Commentaar

Lyra is de Lier, niet de Harp. Een harp en een lier is niet hetzelfde.
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ook goed. Daarom noem ik de sterrenbeelden liever alleen maar bij de Latijnse naam.

Commentaar

Ja, bladeren, het spijt me, iets anders kan ik er niet van maken. Maar zo gek is het niet geweest om die camera richting Lyra te zetten, denk ik. Nou niet echt de radiant nee, maar dat was wel de plek waar je ze zag verbranden.

Toen ik Perseiden ging kijken ging ik op m'n rug liggen en dacht zo dat ik er niet n zou kunnen missen. Maar alles wat ik zag schoot westwaarts, dus ben ik maar omgedraaid van ellende, want juist dr in de Lier gebeurde het.

Dus alsof de meteoren tegen de aardbeweging in vlogen. Zit daar een logica in, of was het gezichtsbedrog?

Commentaar

@ Capella, de meeste meteoren kon je zien op 30 40 graden van het radiant.

Commentaar

Dus? (Ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt...)

Commentaar

Werken...
                        X