Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat een nacht!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat een nacht!

Vers van de registax-pers (opklikken om te vergroten)
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

die is mooi duidelijk!!!

Commentaar

ne goeie Norbert :applaus:

Commentaar

En de oirionnevel

Ja he? Best wel blij mee.
        Hier de orionnevel afgelopen nacht.
        Voor het eerst gewerkt met een focal reducer. Foto is slechts 30 seconden belicht op 400 iso!
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zeer cool, Norbert! Ik heb afgelopen nacht mijn telescoop nog binnen gehouden omdat het weer erg wisselvallig was. Hopelijk blijft het vanavond in ieder geval droog - dan kan ik tussen de wolken door een blik gaan wagen. Welke website gebruiken jullie trouwens voor je weerberichten en satellietfoto's?
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Hier staat een draadje Brinx!
            http://forum.astrostart.nl/viewtopic.php?t=707
            En wil je die c9 nog kwijt? 8) 8) 8)

Commentaar

Ah, natuurlijk - die was ik even vergeten Norbert, voordat ik die scoop eventueel wegdoe moet ik er toch op zijn minst eerst een keer door gekeken hebben! Dan is de kans daarop voorlopig nog steeds wel klein, vermoed ik....
              The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Netjes Norbert. :buiging:
                Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                  Ah, natuurlijk - die was ik even vergeten Norbert, voordat ik die scoop eventueel wegdoe moet ik er toch op zijn minst eerst een keer door gekeken hebben! Dan is de kans daarop voorlopig nog steeds wel klein, vermoed ik....
                  Ah. Dus 1 keer kijken en je draagt m over aan mij! Dat doe je goed Brinx!
                  :lol:

Commentaar

Mooie foto's :applaus:

Commentaar

Nette foto's inderdaad

Zelf ben ik gister (vrijdagavond) naar de sterrenwacht geweest (Spijkenisse), en met de 30 cm Newton waargenomen. Dat is trouwens de kijker die vroeger in Haarlem heeft gestaan.
                      Mars en Maan en wat emmetjes waargenomen, maar iedere keer kwamen er dikke wolken aanzetten, dus laat is het niet geworden.
                      Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

erg mooi norbert moet toch eens naar een sterrenwacht in de buurt gaan, is toch een heel stuk mooier dan mijn eigen kijkertje :P
                        [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

mooie norbert !
                          effe vraagje ken je niet effe een bijeenkomst voor elkaar zorgen als het helder is bij copernicus ( van mij part op veld )
                          en had vannacht om 3:40 nog mooi beeld van saturnes maar was te moe om laptop enz. te pakken voor opnamens
                          ( had klein feestje ) :applaus:
                          en copernicus nieuws groep is beetje dood..

Commentaar

Ziet er allemaal netjes uit Norbert !

Hoeveel orion foto's heb je gemaakt ?

Commentaar

Thanks!
                              Een stuk of 12 om scherp te stellen en 2 opnames, eentje van 400 en de ander van 800 iso.

Commentaar

Werken...
                              X