Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nog een keer de melkweg, nu met de lagoon nevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nog een keer de melkweg, nu met de lagoon nevel

Ook deze foto vanaf een hoogte van ca. 2000 meter. Dit keer het sterrenbeeld de schutter met de lagoon nevel. Ook wel aardig geworden.

Dit is ook een ruwe versie. Er moet nog wat kleur is (verzadiging).

Maar dit wordt een karwei voor de herfst. Ik heb nu nog zoveel foto's te bewerken dat ik hoop een hele bewolkte herfst (anders kom ik er nooit door heen)

Greetz...

Chris
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

zou je misschien een lijn kunnen trekken zodat we weten waar het sterrenbeeld is want ik zie het niet zo goed, ervaren kijkers wel denk ik maar misschien voor de handigheid wel een hele mooie foto trouwens! wat een massa van sterren, ik zou hem zo op mijn achtergrond zetten.

Commentaar

Ik neem aan dat de paaltjes (?) onderin de foto er meerder malen op zijn gekomen door het stacken van meerdere foto's ?

Commentaar

De paaltjes zijn inderdaad meerdere keren zichtbar i.v.m. het stacken. En ehhhh lijntjes trekken? Zou ik wel willen maar is door de drukte i.v.m. de voorbereidingen voor de terugreis van de vakantie niet van gekomen. Mar om je te helpen: als je rechts boven in de lagoon nevel herkent is het m.i. eenvoudig om met een kaart de rest van de hemel in te schatten. Zuid is onder. Als ik dit weekeinde terug ben zal ik een poging wagen er de lijnen van de tsterrenbeelden in te zetten.

Saluut

;-)
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

in het linkerboven quadrant zie je dacht ik de bovenkant van de "theepot" ...

en dan de lagoon in het rechterboven quadrant... toch?

(Helaas nog niet zelf in levende lijve mogen aanschouwen, komt wel keer goed, er is teveel :P)
          --
          Meade ETX70
          Bresser 10x50

Commentaar

Werken...
          X