Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M57 test

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M57 test

Wilde ondanks de lichte sluierbewolking toch even een foto maken met de nieuwe scoop.

Newton 150mm/600mm f4 van Orion Optics
    Nikon D70s
    Iso 1600
    1 opname van 30sec.
    interne ruis onderdrukking
    geen darks
    geen filters
    Groet, Jan

ringnevel m57

Mooi Jan,
    Niet gedacht dat je de ringnevel zou kunnen vastleggen met een 150 mm
    heb je je nieuwe scoop als aanvulling of heb je lxd weggedaan en zoja waarom?
    groet Ronn
    "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
    Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

Deze scoop is een speciale foto newton van OO. Is gewoon tien keer beter dan de LXD. En niet zo zwaar als de LXD. Ik kan nu zowel de astro-tech 80mm als deze op de montering hebben.
      De 6" LXD doe ik nog niet weg. Is visueel best wel een leuk ding. Ik had trouwens nog een foto gemaakt van bijna 3 min. (171sec) om te zien hoe de volging van de montering zou zijn, was tot mijn verbazing erg goed. Ik wilde wat gan expirimenteren met de DSI pro II, maar helaas de sluier bewolking werd steeds dikker . Ik had trouwens zo ie zo mazzel dat ik die foto kon maken er hing een hele lichte bewolking.
      Doe de bijna 3 minuten foto er wel bij. terug gebracht naar 70dpi was 300dpi
      Groet, Jan

Commentaar

Hoi Jan,

Nou dat is en mooi kijkertje :P

Inderdaad goede tracking na 3 minuten.
        dat wordt wat in Frankrijk !

succes
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
          Hoi Jan,

Nou dat is en mooi kijkertje :P

Inderdaad goede tracking na 3 minuten.
          dat wordt wat in Frankrijk !

succes
          Thanks, I am verry happy
          Groet, Jan

Commentaar

Ziet er strak uit Jan! Scheelt dat dan zoveel met je lxd75 f/5? Heb je wel de mount van de lxd gebruikt?
            Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

Origineel geplaatst door ernstjan
              Ziet er strak uit Jan! Scheelt dat dan zoveel met je lxd75 f/5? Heb je wel de mount van de lxd gebruikt?
              Ja zeker, je zou denken van niet, maar de spiegel die in de OO zit is toch wel even beter. Plus de vangspiegel ophanging, flinterdunne spidervanes. Dus niet van die enorme balken die meade voor de LXD heeft gebuikt. Daarbij is de OO pefect te collimeren. En hij weegt een stuk minder. Ik win ook wat aan lengte belichting, fotografisch gezegd bijna 1 hele stop. In tijd, voor het zelfde resultaat zou je bij een f5 bijna 60 sec moeten belichten.

De mount heb ik iid wel gebruikt, komt in de toekomst ook een andere voor. Maar ik ben niet geheel ontevreden over deze montering. Hij presteerd voor wat ie waard is redelijk goed.
              Groet, Jan

Commentaar

Werken...
              X