Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

First light ATik 1C II met M57 en M13

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

First light ATik 1C II met M57 en M13

Ik zit een beetje te experimenteren met mijn nieuwe ATik 1c II camera die ik van Peppe heb overgenomen.

Dit zijn mijn eerste volledig zelf gemaakte deepsky's foto ooit

M57 3x20 seconden, M13 5x25 seconden belicht en even snel bewerkt met PS.

Met een 200mm F4 GSO Newton op een Skyview mount. De montering volgt aardig goed als ik het zo zie, hij heeft een enkelvoudigen volgmotor dus ik heb niet kunnen corrigeren.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Hoi Patrick,

Dat beloofd wat.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Dat ziet er niet verkeerd uit voor een 1e keer.
      Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
      ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
      Auteur:Ik

Commentaar

Wat de rest boven mij zegt. Well done

Commentaar

Dank jullie!

Ik geloofde mijn ogen eerst niet toen ik na 20 seconden een beeld op mijn scherm zag verschijnen. Dit voor een camera met een ToUcam chipje van 640 x 480 en pixels van 5,6uM. Ik heb geen ruis hoeven wegwerken alleen wat curves en een beetje unsharpmask. Single shot color deepsky, lol!
          Focussen is wel een crime met F4. Dus daar komt nog een motorfocus op te staan van TS.
          En doordat de telescoop een F4 systeem is heb ik toch nog een behoorlijk beeldveld op dat kleine chipje!

Ik kan niet wachten tot het weer donker wordt. Ik wil namelijk ook kijken of ik met de UHC-S van Baader nog leuke dingen kan doen Misschien wel zonder het IR block filter en met de Baader.

Wordt vervolgt!!
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

De kleuren zijn er goed uit te halen ook bij de sterrenhoop.. Dat beloofd inderdaad wat.. Ben benieuwd naar je volgende beeldresultaten..
            "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
            X