Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

foto met 150/600 newton

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

foto met 150/600 newton

Beste mensen,

Een paar weken geleden heb ik een orion UK photonewton aangeschaft met coma corrector. Gisteren heb ik eindelijk (na drie weken ) Mijn eerste foto's kunnen maken met deze kijker.

Het zijn 2 foto's .Een van de bubble nevel en een detail van de noordAmerika nevel . De foto van de Bubble nevel is een uitsnede. De werkelijke foto besloeg een 2 x keer zo groot beeldveld.

De opname zijn gemaakt met Ha/RGB filters van astronomik. Aangezien dit de eerste keer is dat ik met een newton werk was het wel even wennen hoor. Vooral de collimatie van een F4 systeem luistert nogal nauw.

Ook heb ik als lightvervuilingsfilter het nieuwe filter van astronomik gebruikt( 2 inch CLS filter)

Ook het scherpstellen vergt grote nauwkeurigheid en wilde nog niet helemaal lukken.

Hierbij de foto's
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Heel mooi Arend. Ik blijf het toch knap vinden om zo iets te maken.

Wel nog even een vraagje: Hoelang moet je hierbij belichten?
    En zijn deze in een keer met je camera gemaakt of doe je dat via 3 verschillende kleur opname's?
    Wil dit graag weten, geeft mij nl. inzicht in wat mogelijk is en hoe.

edit: Oh zie het al "Ha/RGB filters van astronomik" dus aparte 3 kleuren?

Commentaar

Hey,

Mooie foto's weer Arend. Vooral die van de Bubble Nevel heb je weer mooi weten vast te leggen.... Klasse !! (zoals altijd )

Lijkt mij toch frustrerend om drie weken te moeten wachten tot je de nieuwe telescoop kunt uitproberen. Ik hoop dat ik volgende week meer geluk heb wanneer mijn nieuwe newton van OO binnen komt .

Veel succes verder met fotograferen.

Martin
      Orion Optics 200 mm F4.5 Lambda 1/6
      Helios 150 mm F/6.6
      EQ6 Syntrek
      Orion EQ 3-2 met volgmotor
      Meade DSI Pro met RGB filterset

Commentaar

Juist, daar zat ik op te wachten. De resultaten van je nieuwe aankoop. En ze mogen er wezen Arend!

Ik vind ze heel mooi geworden! Gefeliciteerd
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Mooie foto's Arend !

Goed geprocessed en een mooie kleurbalans.

Groeten,

Raimond.
          i love astronomie

Commentaar

Heel mooi Arend. Ik blijf het toch knap vinden om zo iets te maken.
            Dank je wel

Mooie foto's weer Arend. Vooral die van de Bubble Nevel heb je weer mooi weten vast te leggen.... Klasse !! (zoals altijd )

Lijkt mij toch frustrerend om drie weken te moeten wachten tot je de nieuwe telescoop kunt uitproberen. Ik hoop dat ik volgende week meer geluk heb wanneer mijn nieuwe newton van OO binnen komt .

Veel succes verder met fotograferen.
            Dank je voor de complimenten. Het is inderdaad erg frusterend om alleen
            maar naar wolken te kijken.

Juist, daar zat ik op te wachten. De resultaten van je nieuwe aankoop. En ze mogen er wezen Arend!

Ik vind ze heel mooi geworden! Gefeliciteerd
            Dank je wel patrick.
            Ik spreek je nog wel.

Mooie foto's Arend !

Goed geprocessed en een mooie kleurbalans.

Groeten,

Raimond.
            Dank je wel.
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Werken...
            X