Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste astro foto de M13

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste astro foto de M13

Hoi ben gisteravond wat aan het spelen geweest met mijn telescoop lxd75 en een nikon d70 (die camera mocht ik even lenen van een vriend)
    Ik heb hem 30 sec. belicht op 1600 iso, en een beetje met contrast in fotoshop gespeeld. Verder ook geen darkframe gemaakt. tja het blijft natuurlijk mijn eerste foto het kan altijd beter.

gr Remko

Nou, als dit mijn 1ste deep sky foto zou zijn geweest, dan had ik wel een klein dansje gemaakt hoor!
    Vind em toppie!!!

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Zeker netjes gedaan voor een eerste keer! Ga zo door!
      Skywatcher 150/750mm

Commentaar

hoi ik zal de orginele foto hier weg zetten misschien vind iemand het leuk deze te bewerken en hier terug te plaatsen

Commentaar

Ik vind het een mooie foto.

Commentaar

Ik een uitsnede van het orgineel genomen.

kijk maar of je het wat vind.

Ik had m13 een tijdje terug ook gefotografeerd en met een D70s.
            Al je het goed vind wil ik die ter vergelijking er wel bij zetten?
            Groet, Jan

Commentaar

Wow hoe heb je dat gedaan ? tof dat je er wat tijd in hebt gestopt

Commentaar

Jeetje, dat is niet zo 1 2 3 uit teleggen. Spelen met curven en niveau's en soms meerdere keren. Ik heb ook kleurvervangen gebruikt om het rood er een beetje uit te halen. PS c2 gebruikt.
                Groet, Jan

Commentaar

Mooi! Zeker voor je eerste astrofoto, dit doen er je niet veel na

Ik heb hem ook eens door photoshop gehaald. Eerst de cuves wat gerekt door in het midden tussen de rechterbovenhoek en het middenpunt op het lijntje een nieuw punt aan te maken (if you know what i mean) en dan de lijn zover naar boven trekken totdat hij 'het plafond' net niet raakt. Hierna met de levels de achtergrond wat zwarter gemaakt en met unsharp mask het geheel wat scherper gemaakt.

Meer kon ik niet uit de jpeg halen, met een raw bestand valt veel meer te prutsen.

Commentaar

bedankt erg mooi ik zal de volgende keer eens raw instellen bij de nikon D70

Commentaar

Hoi Remko,

Prima start zo. Mijn eerste foto's waren niet zo goed hoor.
                      Als ik je een tip mag geven. Kijk je collimatie eens na. Ik heb het idee
                      dat je naar een kant coma hebt. Dat zou betekenen dat hij uit collimatie is. Ook de aanschaf van een coma corrector zullen je veel mooiere sterpuntjes geven.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

He bedankt voor de tip ik had al zo'n vermoeden maar krijg het nog niet beter als dit, collimatie vanuit mijn handleiding (lXD75) leren is erg lastig.
                        Ik zal er toch nog eens naar kijken of anders zien dat ik het kan leren van iemand. Maargoed ik heb deze telescoop pas 3 weken. Ik ben al wel een tijdje bezig met een spiegel te slijpen maar in dat project ben ik nog niet zover dat ik al heb moeten collimeren. Twouwens die foto's van jou vind ik echt meesterwerkjes ben jij er al lang mee bezig astrofotografie?

Commentaar

Twouwens die foto's van jou vind ik echt meesterwerkjes ben jij er al lang mee bezig astrofotografie?
                          Dank je. Ik ben nu ongeveer 3 jaar bezig.
                          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Ik kon een beetje bewerking ook niet weerstaan (ik hoop niet dat je het erg vindt). Sommigen zullen dit overbewerkt vinden maar hou wel van een contrastrijke foto 8)
                            8" Skywatcher Newton (Imaging)
                            4" Skywatcher Achro (Guiding)
                            EQ6 Syntrek
                            Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                            Philips SPC900 (Guiding)
                            DSLR Focus; DSLR Shutter
                            PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Leuke foto!
                              Ik moet ook maar eens snel aan de DSLR...

p.s.
                              Toen ik de topic titel las, dacht ik eerst zoiets te zien als hier beneden.
                              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                              Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
                              X