Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van M57

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van M57

Hallo iedereen
    Hierbij een fototje van M57
    Gisteren gemaakt met de ontzettende slechte transparantie.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Toch zie je de filamenteuze structuur EN de centrale ster. Netjes, hoor!
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

mmm dat kun je volgens mij nog beter Arend :-D
      Quelle horreur !
      Requiem pour un twister.

Commentaar

Hij lijkt inderdaad wel een beetje wazig door de slechte transparantie, maar ik vind het nog knap hoor.

Commentaar

Hij is mooi!

Ik heb ook een poging gedaan, het valt me alleen op dat die "wangetjes" zoals ik ze maar noem ,nog al snel overbelicht kunnen raken.
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

Mooie foto! Ik ga hem binnenkort ook eens proberen te schieten, is namelijk object v/d maand!
            Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Ja, Arend, niet alleen was de transparantie slecht (?), de atmosfeer was ook nog op zijn kop en horizontaal gespiegeld. Zwakste zichtbare sterren zijn ca. mag 16.9 (!)
              Ik weet niet wat ze in Vlaardingen in de lucht stoppen, maar als ik zulke plaatjes zie zou ik voor die geweldige hemel er haast naar toe willen verhuizen!

Groeten, Marc
              Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Mooie plaat!!

Even een klein varagje tussendoor ofzo M57: Is deze te zien door een bresser skylux 70/700?

Gr.
                "Messier Vrienden Club Berlicum"
                **Bresser Skylux 70/700**
                **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Ja, moh, wel een aardig foto'je
                  Groet, Jan

Commentaar

Origineel geplaatst door Bas B
                    Mooie plaat!!

Even een klein varagje tussendoor ofzo M57: Is deze te zien door een bresser skylux 70/700?

Gr.
                    Ik denk van wel. M57 is van magnitude +9, dus als het goed donker is moet je wel wat kunnen zien!
                    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Ik vind het maar een slechte opname eerlijkgezegd..

Commentaar

Toch zie je de filamenteuze structuur EN de centrale ster. Netjes, hoor!
                        Yep, Ik had alleen zo graag die ander sterretjes die in de nevel staan erop gehad. Maar de seeing was ook nog eens slecht

Ik heb ook een poging gedaan, het valt me alleen op dat die "wangetjes" zoals ik ze maar noem ,nog al snel overbelicht kunnen raken.
                        Veel camera's stretchen automatisch. Waneer je in P.S je histogram
                        bewerkt met curvus dan kun je de overbelichting gewoon weghalen

Mooie foto! Ik ga hem binnenkort ook eens proberen te schieten, is namelijk object v/d maand!
                        Dank je, Hmmm had ik hem beter daar kunnen plaatsen

Ja, Arend, niet alleen was de transparantie slecht (?), de atmosfeer was ook nog op zijn kop en horizontaal gespiegeld. Zwakste zichtbare sterren zijn ca. mag 16.9 (!)
                        Ik weet niet wat ze in Vlaardingen in de lucht stoppen, maar als ik zulke plaatjes zie zou ik voor die geweldige hemel er haast naar toe willen verhuizen!
                        Ja sorry ik let daar nooit zo op. Zou ik eigenlijk wel moeten doen.

Ik waardeer je eerlijkheid.
                        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
                          Ik waardeer je eerlijkheid.
                          Geintje..

Mooi hoor!

Commentaar

Mooie plaat Arend! Maar is hij 'in het echt' niet wat groener aan de randen?

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                              Mooie plaat Arend! Maar is hij 'in het echt' niet wat groener aan de randen?
                              Ja klopt wel. Maar op een gegeven zat ik gewoon door mist heen te imagen. Dat komt de kleur niet ten goed. Heb ook niet veel andacht besteed aan de kleuren. Aangezien ik deze nog wel een keer over ga doen.

Commentaar

Werken...
                              X