Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

m'n eerste M13

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

m'n eerste M13

Ik probeer het uiterste uit mijn 6" newtonnetje te halen. Ik heb m'n D70s ingesteld met interne ruis onderdrukking en geen darkframes gemaakt. Wat mij opviel was dat de camera ongeveer de zelfde tijd nam om de ruisonderdrukking toe te passen. De losse opnamen zagen er beter uit dan zonder interne ruisonderdrukking.

Het zijn 10 opnamen van 30 sec. gestackt met DS.
    Prime Focus.
    800 ISO
    Licht nabewerkt in PS cs2

Niet de mooiste in al dat deepsky geweld wat hier gepost wordt, maar vind het erg leuk om te doen.
    Groet, Jan

Niet echt veel detail in de hoop zelf. Maar toch, oefening baart kunst, ga zo door!
    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Origineel geplaatst door GeneralDuke
      Niet echt veel detail in de hoop zelf. Maar toch, oefening baart kunst, ga zo door!
      Ik wou dat ik hem had gemaakt!!
      Echt gaaf hoor!!

Gr. Marion
      Mijn zoon wil een telescoop..

Commentaar

Ik zit zeer waarschijnlijk nog niet in de ideale f verhouding met de ccd van de nikon. En mischien te weinig aperture.

Ik wou dat ik hem had gemaakt!!
        Echt gaaf hoor!!
        Dank je wel!

Groet, Jan
        Groet, Jan

Commentaar

mooie plaat, je eerste resultaat is er ,

als ik een tip mag geven als je de foto`s stackt in dss moet je is proberen bij processing de RGB/k levels linked een beetje naar links te schuiven en saturation een beetje omhoog te schuiven om wat kleur te compenseren ivm de ir filter van je nikon.
          zelf doe ik relatief weinig met luminance
          het is me ook opgevallen dat ondanks de auto ruisonderdrukking een paar darkframes nog best wel wel helpen
          nou ik hoop dat je er wat aan hebt, zo ja zie ik graag je resultaten

Nou heel veel suc6 Red
          -Meade LXD75 mount
          -Meade 150mm f5
          -Meade 130mm f7.9
          -Meade ETX-70
          -Canon Eos350d

Commentaar

Mooi Parsec!
            maar vind het erg leuk om te doen
            En daar gaat het om!

(en als ik dan toch een klein beetje mag zeuren.....probeer hem ietsje minder te stretchen tijdens het bewerken, hij is nu wat overdone.)

Commentaar

Redalkmaar:

Bij de eerste gelegenheid ga ik iid weer darks toevoegen. De rest wat je voorstelt in DSS heb ik iid gedaan.

en als ik dan toch een klein beetje mag zeuren
              En dat mag van mij altijd :P

probeer hem ietsje minder te stretchen tijdens het bewerken, hij is nu wat overdone
              Wat bedoel je daarmee?

groet, Jan
              Groet, Jan

Commentaar

grappig ik zie nu pas dat jij ook je eerste M13 met een D70s hebt genomen ziet er mooi uit joh.

Commentaar

Werken...
                X