Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ringnevel 19 mei

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ringnevel 19 mei

Door de C11. met een eos 400D
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Mooi geworden. Ook de rode verkleuring om de ring is te zien. Ik merk dat mijn 350D daar wat moeite mee heeft. Of heb je nog een filter gebruikt?
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Ziet er goed uit! Is het één enkele opname? Ik ben altijd geïnteresseerd in de techniek (tijdsduur, iso, mate van bewerking) achter het plaatje, misschien heb je wat meer details.
      Firefly, de sub-optimale rood weergave is een typische eigenschap van de Canon camera's, ik heb zelf een eos 20D, en heb er ook 'last' van. Ik denk er wel eens over om het IR-filter te laten vervangen, maar mijn interesse ligt niet primair bij Waterstof fotograferen..

Vriendelijke groeten, Marc
      Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Dank, het is één opname van 80 seconden op 1600 iso. Ik heb een beetje met levels gespeeld, en een darkframe eraf.
        De standaard eos camera's zijn h-alfa blind. Als je dezelfde foto zou maken met een 20da of een astrocamera dan zie je echt veel meer kleuren! Misschien zie je net een beetje verkleuring omdat mijn telescoop wat meer detail prijsgeeft (280mm)
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Als er zo één van 80 seconden kan maken, dan kun je er vast nog wel meer maken! De centrale ster is al aardig zichtbaar, een reeks stacken en hij springt er echt uit.
          Euh, ik ben een enthousiaste plaatjes-na-kijker, je cameraoriëntatie is niet alledaags. Het noorden staat ongeveer 70 graden links om gedraaid(ook bij de M13 en M94). Had je 'm horizontaal met de horizon? Als er wat object betreft geen reden is voor een bijzondere oriëntatie, streef ik er doorgaans naar om noord boven te houden, of links bij langer gerekte objecten als M51. Scheelt bij het nazoeken, ook als je na een paar maanden je plaatjes wilt vergelijken!

Groeten, Marc
          Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Mooi Nop! Cant wait till you stack some

Je tracking is trouwens goed met die giga brandpuntsafstand van je c11.

Commentaar

Goed volgen met zijn scope en camera is bijna onmogelijk met een resolutie van 0,44 boogsec per pixel . op de foto is ook te zien dat de sterren er al naast staan. in volle resolutie zal dat ook goed te zien zijn.

De camera heeft kleine pixels wat lastig is met een lang brandpunt. zelfs met een autoguider zal het een hele klus worden

Maar fotograveren is leuk en als dit eenmaal lukt dan zal het met een korte scope een eitje zijn.

Commentaar

Zo. Ik heb me even gestort op MaxDslr en dit kwam eruit. Een hoop extra informatie (maar ook ruis).
                7 opnames gestackt. Geen darkframe afgetrokken.
                Volgende keer ga ik toch ech in RAW opnemen.

Commentaar

Hij staat er mooi op Nop! Ga zo door

Commentaar

Werken...
                  X