Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M82

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M82

Vannacht was het plotseling toch weer een mooie heldere avond zoals velen van jullie wel gemerkt hebben (Forum staat weer vol met mooie nieuwe foto's). Ik ben toen maar eens M82 gaan fotograferen met mn DSI pro.

De foto is een stack van 77 x 30 sec. L en 10:10:10 min RGB. Daarnaast is Drizzle toegepast om de foto wat te vergroten.
    Dit is een van de eerste deepskyfoto's die ik gemaakt heb en ik ben al best wel tevreden over het resultaat. Toch merk ik wel dat ik wat langer de kleuren had moeten belichten maar ach.... dat is weer iets voor de volgende keer.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Alle verbeterpuntjes zijn welkom... kan ik weer wat van leren voor de volgende keer :smartass

PS. er gaat hier en daar wel wat kwaliteit verloren doordat de foto gepost wordt merk ik.
    Orion Optics 200 mm F4.5 Lambda 1/6
    Helios 150 mm F/6.6
    EQ6 Syntrek
    Orion EQ 3-2 met volgmotor
    Meade DSI Pro met RGB filterset

Mooi duidelijk hoor!

Dat Drizzle, hoe moet ik dat nu precies zien, wordt de foto daar uiteindelijk duidelijker van?

Ik heb een gewone DSI, daar schijnt het ook mee te kunnen, doch ontgaat mij (de) (het nut) Drizzle functie een beetje.
    Er is eigenlijk ook weinig over te vinden op het internet.
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Commentaar

Dank je Hoe Drizzle precies in elkaar zit weet ik ook niet (is ook mijn eerste experiment met Drizzle) maar ik heb wel twee tutorials gevonden waarin ze uitleggen hoe Drizzle te gebruiken en wat het ongeveer is. Deze tutorials staan op de site van meade en misschien dat je ze al wel hebt gevonden:

http://www.meade.com/autostar/update/index.html

Je kunt op deze manier foto's vergroten zonder dat er allemaal 'foutjes', veroorzaakt door een te lage resolutie, optreden in je foto. Een voorwaarde is wel dat veel deelfoto's genomen moeten worden omdat anders de eindkwaliteit niet optimaal is (je krijgt 'gaten' in je foto omdat het programma niet weet hoe deze op te vullen).
      Orion Optics 200 mm F4.5 Lambda 1/6
      Helios 150 mm F/6.6
      EQ6 Syntrek
      Orion EQ 3-2 met volgmotor
      Meade DSI Pro met RGB filterset

Commentaar

Hartstikke bedankt!

Nog wel op de site van Meade.. heb ik dus over het hoofd gezien..
        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
        Auteur:Ik

Commentaar

Als je wat meer over drizzle wilt weten kan ik je de artikelen op deze pagina aanbevelen...

http://www.hamiltonastronomy.com/Articles.aspx
          Full WMN-member.
          GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Werken...
          X