Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Test foto IC 1318

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Test foto IC 1318

Beste mensen,

Ik heb gisteren eens een test gedaan met mijn nieuwe filters.
    Ik heb de nevel IC1318 gefotografeerd met Ha, S en O3 filters.
    Deze heb ik vervangen i.p.v de conventionele RGB filters.

Aangezien de filters smalbandig zijn heb je geen LPF filter nodig.

Daarnaast heb ik een SCT Focal reducer gebruikt op dit kleine refractortje. Dit kun je ook wel zien aan de sterren langs de randen van de foto. Er wordt duidelijk iets te veel gevraagd van de optiek. Maar ja ik zat dan ook op een F3,8 en dat is wel erg snel.

Voor de gene die zeggen hoe kan hij nu van die diffractiespikes op zijn foto hebben ? Ik heb er gewoon een kruisdraadje voor gespannen :P

Deze nevel bevindt zich in de zwaan. De heldere ster is de centrale ster in de zwaan. (de ster waar van uit de hals van de zwaan begint.)

Dit is voor mij nog maar een eerste experiment met deze soort filters.
    Je kan namelijk de volgorde van het filter gebruik ook varieeren waardoor je ander soort kleuren kan creeeren (mapped colors)

Komt tie
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Dat is goed gelukt arend! Mooie foto hoor!!

Mischien wil je mijn 200mm F4 newton er een keertje proberen als we weer een waarneemavondje hebben.
    Ik heb gisteren ook even gekeken hier in de tuin en het is hier mooi helder hoor!

Groeten Patrick
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

heel mooi!
      I (L) MY LB!

Jij bent gek Brazilliaanze hakkebar!

Commentaar

Putverdurie Arend, Mooooooiiiieeee plaat.

Dit nou het doel waarnaar we streven!!!
        Groet, Jan

Commentaar

hallo arend,

mooi, mooi, mooi

grtz
          vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
          http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Re: Test foto IC 1318

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
            Beste mensen,

Deze nevel bevindt zich in de zwaan. De heldere ster is de centrale ster in de zwaan. (de ster waar van uit de hals van de zwaan begint.)
            Sadr, "het borstbeen" of "hart" in de overdrachtelijke betekenis (waarvan, via "hart van de godsdienst", ook de Sjiitische familienaam al-Sadr is afgeleid).
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

De Zwaan!? Hoe laat heb je deze opname gemaakt? Mooie plaat in ieder geval! Diffractiespikes 'plaatsen' vind ik niet altijd even mooi maar hier staan ze best smaakvol.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Kwijl, zever, tssss mooi hoor.
                Hé, ik hier?

Commentaar

Ziet er weer fantastisch uit Arend!
                  Heb je IC 1318 toevallig ook ooit eens in RGB gefotografeerd? Zo ja, dan zou het best leuk en leerzaam zijn die met deze nieuwe te kunnen vergelijken.
                  16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Ziet er goed uit Arend! Ik vind het centrum trouwens wel blauwer dan de randen. Ligt dit aan de gebruikte filters?

Commentaar

Dat is goed gelukt arend! Mooie foto hoor!!

Mischien wil je mijn 200mm F4 newton er een keertje proberen als we weer een waarneemavondje hebben.
                      Dank je , Ik dacht dat jij op huwelijksreis was ?
                      Lijkt me leuk om een keer de newton te pakken.

Putverdurie Arend, Mooooooiiiieeee plaat.

Dit nou het doel waarnaar we streven!!!
                      Bedankt Parsec

Sadr, "het borstbeen" of "hart" in de overdrachtelijke betekenis (waarvan, via "hart van de godsdienst", ook de Sjiitische familienaam al-Sadr is afgeleid
                      Uhh, okee ?

De Zwaan!? Hoe laat heb je deze opname gemaakt? Mooie plaat in ieder geval! Diffractiespikes 'plaatsen' vind ik niet altijd even mooi maar hier staan ze best smaakvol.
                      Ik ben rond een uur of 11 begonnen. De transparantie was gisteren uitzonderlijk goed. Ik kon echt heel laag starten.
                      Deze spike vond ik wel sfeervol :P

Ziet er weer fantastisch uit Arend!
                      Heb je IC 1318 toevallig ook ooit eens in RGB gefotografeerd? Zo ja, dan zou het best leuk en leerzaam zijn die met deze nieuwe te kunnen vergelijken
                      Nee dit is de eerste keer dat ik hem image. heb wel andere kleurvolgorde gemaakt. Zie verder in deze topic

Ziet er goed uit Arend! Ik vind het centrum trouwens wel blauwer dan de randen. Ligt dit aan de gebruikte filters?
                      Nee, die kleur komt er echt zo uit. Ik heb het ook gezien bij andere foto's
                      waaronder een van Robert Gentler.
                      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Wederom gewelldige foto, ik vind alleen dat lettertype wat je gebruikt voor de naam van het object een beetje iuit de toom vallen
                        Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Beste mensen,
                          Heb ter vegelijking ook even wat ander kleursamenstellingen gemaakt. Snap nog niet goed waarom ik niet die specifieke "mapped" colors krijg zoals bijv Russel Croman .

Hierbij 3 foto's. Een daarvan is de Ha luminans en de ander twee zijn combinaties van de drie filters (zie naam foto) :

Commentaar

Ik snap er allemaal geen bal van, maare "leg" je deze foto's nou over elkaar?
                            Groet, Jan

Commentaar

Arend,

Geweldige plaat (maar dat zijn we van jou gewend).

Zeker in Vlaardingen geen lichtvervuliling????
                              8" Skywatcher Newton (Imaging)
                              4" Skywatcher Achro (Guiding)
                              EQ6 Syntrek
                              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                              Philips SPC900 (Guiding)
                              DSLR Focus; DSLR Shutter
                              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
                              X