Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M51 opnieuw bewerkt

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M51 opnieuw bewerkt

Tja wat doe je met dit weer. Kijken of je nog iets kan verbeteren aan je foto's.

Heb M51 geprobeert wat te verbeteren. En denk wel dat hij beter is geworden.

Ik zeg niet welke naar mijn mening beter is. Ben nieuwsgierig welke jullie mooiere/beter vinden
    Zie hier het resultaat.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

arend.
    ik vind deze weer erg mooi van je.
    net ls de anderen die je keer op keer weer post .
    ga zo door

Commentaar

jeetje minee: is dat dezelfde foto?
      De tweede is enorm veel scherper geworden. En dat saillante kleurverschil tussen de twee stelsels is erg fraai.
      Mooi aan deze plaat is dat hij er toch niet overbewerkt uit ziet. Klasse!
      Echt heel erg mooi Arend!

Kunnen we binnenkort ook een draaikolk foto verwachten van je zoontje?
      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Nummer 2!
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Oelala!

Ik ga voor # 2

Commentaar

Zeker voor nummer 2! Zou je mischien uit kunnen leggen wat je nu anders hebt gedaan, daar ben ik zeer benieuwd naar.

Commentaar

.2 remmun reveiL
              Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Nr 2 by far. Knalt er uit en toont veel meer detail, vooral in de spiraalarmen.
                Nr 1 is zeker geen slechte foto maar ziet er een beetje afgeknepen uit vergeleken bij nr 2 (tenminste op mijn monitor).
                16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Nou zou ik al blij zijn als ik maar de helft kon bereiken van het eerste plaatje, maar: van het tweede plaatje is de scherpte beter, de achtergrond beter, de kerngebieden beter, en de kleurbalans beter.
                  M'n oordeel lijkt me duidelijk!

Groeten Marc
                  Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

ik vind deze weer erg mooi van je.
                    net ls de anderen die je keer op keer weer post .
                    ga zo door
                    Dank je wel

De tweede is enorm veel scherper geworden. En dat saillante kleurverschil tussen de twee stelsels is erg fraai.
                    Mooi aan deze plaat is dat hij er toch niet overbewerkt uit ziet. Klasse!
                    Echt heel erg mooi Arend
                    Dank je wel. ja het is dezelfde.

Zou je mischien uit kunnen leggen wat je nu anders hebt gedaan, daar ben ik zeer benieuwd naar.
                    Globaal wel. Ik heb de foto zou als hij was beter in kleurbalans gebracht en iets opgehaald met levels en curves on PS.

Daarnaast heb ik mijn luminans opnieuw bewerkt en heel nauwkeurig diverse gebieden met levels en curves opgehaald en versterkt. Daarnaast
                    Het ik een wat sterker uncharp mask gebruikt. Zodat de scherpte toenam. Ik heb nu de kleuren over de luminans gelegt. i.p.v de luminans over de kleuren.

Als laatste het geheel samengevoegd en nog wat ruisonderdrukking toegepast op de gebieden rondom M51 (dus niet op het object zelf)

remmun reveiL
                    ??, sorry, Maar heb een zeer klein taalknobbeltje
                    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Liever nummer 2, maar dan gespiegeld.

Trouwens erg fraai. Veel details, niet te onnatuurlijke kleuren en toch geen overprocessing (ik haat namelijk de beelden waar de uitwaaierende arm die naar achteren gat teveel gepousseerd wordt; M51 gaat er gauw als een zelfklever uitzien geplakt op een achtergrond als je dat doet).
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Hier hoef ik niet lang over te twijvelen: nr 2
                        8" Skywatcher Newton (Imaging)
                        4" Skywatcher Achro (Guiding)
                        EQ6 Syntrek
                        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                        Philips SPC900 (Guiding)
                        DSLR Focus; DSLR Shutter
                        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Liever nummer 2, maar dan gespiegeld
                          Zo dus.

Commentaar

Prachtige platen! Nr 2 indeed!
                            Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
                              Zo dus.
                              Ja.

Commentaar

Werken...
                              X