Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Uilnevel opnieuw bewerkt

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Uilnevel opnieuw bewerkt

Beste mensen,

Ik heb met nieuwe inzichten de uilnevel weer eens opniew bewerkt.
    Hij is naar mijn mening veel beter. Kwa kleurbalans en echtheid.

Wat een beetje kennis van P.S al kan veranderen
    Ook heb ik minder hoeven "croppen"

Zie hier de verschillen.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

mag ik zeggen dat ik ze allebij erg mooi vind
    ga vooral zo door

Commentaar

Ja, dat mag hoor.
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

mooie foto's!!

maar toch heb ik het idee dat de nieuwe ook nog beter kan Bij de oude foto kan je beter kleinere sterrenstelsels in beeld zien, maar hij is wel wat t oranje. Terwijl ik de niewe foto eigenlijk wat te blauw vind. bovendien kan ik daar die laatste dunne ring van de uilnevel niet goed meer zien, itt op de eerste foto.

Ik zou proberen het detail van de eerste foto te nemen, en de kleuren ergens tussen de eerste en tweede foto in

edit: mijn bericht kan natuurlijk wat negatief overkomen, maar dat is uiteraard totaal niet de bedoeling. de kritiek is slechts opbouwend bedoelt, en feit blijft dat de foto's sowieso erg mooi zijn 8)
        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Arend, weer een prachtige opname! Meer valt er niet te zeggen

Commentaar

Prachtige foto Arend maar ik ben het wel eens met MzV, op de nieuw bewerkte foto is de laatste 'ring' een stuk slechter te zien, hij is er wel degelijk als je goed kijk, misschien kan je er nog meer uithalen want aan je geschoten plaatje ligt het niet..

*Edit: de rode gaspluimen die door de nevel heenlopen zijn op de nieuwe foto wel weer een stuk beter te zien.
            "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

De eerste foto vindt ik persoonlijk het meest realistische, toch bijde foto's zijn mooie.
              Schmidt Cassegrain C8 - 203mm - F/10.
              Advanced Astro Master.
              NIKON D70/s
              Lenzen; 75/300mm - 28/200mm - 18/70mm.

Commentaar

mooie foto's
                - SkyWatcher Refractor 90mm/910mm
                - EQ-2 Montering
                - Canon EOS 300D

Commentaar

Is de eerste poging ook niet het meest realistisch? De nevel schijnt groe te zijn.

Desalniettemin: Mooie foto's
                  8" Skywatcher Newton (Imaging)
                  4" Skywatcher Achro (Guiding)
                  EQ6 Syntrek
                  Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                  Philips SPC900 (Guiding)
                  DSLR Focus; DSLR Shutter
                  PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Als ik eerlijk ben vind ik de 2 mooier, de nieuwe is nu paars, wat niet echt realistisch overkomt.
                    Kijk ook eens Hier goed vergelijkbaar met je eerste resultaat.

Verder Mooie foto

Commentaar

Ik zou proberen het detail van de eerste foto te nemen, en de kleuren ergens tussen de eerste en tweede foto in

edit: mijn bericht kan natuurlijk wat negatief overkomen, maar dat is uiteraard totaal niet de bedoeling. de kritiek is slechts opbouwend bedoelt, en feit blijft dat de foto's sowieso erg mooi zijn
                      Nou dat ken jij mij nog niet Van kritiek kun je alleen maar groeien.
                      Dus ook al deel je andere mening, laat maar komen hoor die mening.
                      Ik heb geprobeerd om hem nog iets te verbeteren maar dat is erg moeilijk. Ik heb hem nog iets verbeterd , welke ik ook post bij deze
                      post.

Prachtige foto Arend maar ik ben het wel eens met MzV, op de nieuw bewerkte foto is de laatste 'ring' een stuk slechter te zien, hij is er wel degelijk als je goed kijk, misschien kan je er nog meer uithalen want aan je geschoten plaatje ligt het niet
                      Dank je Ik heb de ring als het goed is wat beterzichtbaar ge maakt.
                      zie foto
                      Is de eerste poging ook niet het meest realistisch? De nevel schijnt groe te zijn.

Dat weet ik niet zeker. Bij de "betere": astrofotografen is hij blauw. Groene ontstaan meestal als je het groen kanaal te veel laat overheersen bij het RGB en.
                      Als ik eerlijk ben vind ik de 2 mooier, de nieuwe is nu paars, wat niet echt realistisch overkomt.
                      Kijk ook eens Hier goed vergelijkbaar met je eerste resultaat.

Verder Mooie foto
                      Tja, dat die kleuren is altijd moeilijk. Het ligt helemaal aan welke monitor je gebruikt en hoe je deze hebt afgesteld.
                      Ik bewerk mijn foto's altijd op een laptop. Op een normaal beeldscherm zijn de kleuren vaak anders. De kunst is om een mooi gemiddelde te vinden.

Wat betreft de link. Die ken ik, die is toch van Karel Teeuwen.?
                      Eerlijk gezegt heb ik diep respect voor wat die man presteers maar juist deze foto is echt een van zijn mindere,

Kijk hier maar eens: http://www.robgendlerastropics.com/M97.html

Die vind ik persoonlijk veel mooier. En blauwer :P, maar dat kan natuurlijk ook weer ann de monitor liggen.

In ieder geval bedankt voor jullie comentaar. Hier mijn laatste versie.

Commentaar

Het ging een beetje om de kleurbalans, niet om de foto die zeker niet ze beste is ..is ook 33/33/55min rgb met c14 uit 2003
                        Ik vrees dat de opname van Gendler het 10 voudige of meer is, met een 32" en plekje helpt ook wel iets, New Mexico.

Dit geeft wel een goede vergelijking tussen die twee en in de helft van de tijd 22 tegen 42 uur

http://www.robgendlerastropics.com/M51NM.html

http://karelteuwen.be/photo_page.php?img=139&album=8

Commentaar

Ja precies,

Ik doelde juist wel op de kleur omdat ik denk dat de kleur meer blauwig is dan groening.

Commentaar

Wat is eigenlijk de echte kleur van deze nevel??
                            305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Je leest van alles. Groen, blauw etc,
                              laten we het er op houden dat het groen blauwig is.

Ik kan er weing over vinden.

Commentaar

Werken...
                              X