Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mizar

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mizar

Na nauwkeurig uitlijnen wilde ik kijken hoe de montering volgt.

Nikon er aangehangen en ruim 2 minuten belicht op de sterren Mizar en Alcor (Grote Beer) Ben niet ontevreden.

Dit op voorbereiding van deepsky foto's
    Groet, Jan

Met welke telescoop en montering heb je dat gedaan ?
    En hoe heb je hem nauwkeurig op de pool gezet ?
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Dat ziet er goed uit!

Commentaar

Hehe, het hoeven niet altijd mooie nevels te zijn. Mooi gelukt!
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Aj, ik had me een beetje verheugd het kleinere sterretje er nog bij te kunnen zien, maar helaas. Wel een mooi foto hoor!

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
            Met welke telescoop en montering heb je dat gedaan ?
            En hoe heb je hem nauwkeurig op de pool gezet ?
            Met de 6" newton (meade) op de LXD75.

Poolzoeker eruit gesloopt en eerst het glaasje uitgelijnd in de zoeker (lastig werkje). Poolzoeker uitgelijnd in RKas en het lijntje met het bolletje (voor polaris) en het kruis in lijn gezet met de stang waar het contragewicht op zit.
            Montering waterpas zetten en de stang in lijn zetten met Kocab en polaris, polaris in het rondje en dan met de goto twee sterren uitlijnen.

Het is misschien niet een gebruikelijke methode, maar het werkt voor de LXD75 montering best wel goed.

De poolzoeker uitlijn methode die in de handleiding staat geeft geen goed resultaat om dat er geen rekening wordt gehouden met het tijdstip waarop je gaat waarnemen.

Ik wil nog wel kijken of de montering ook goed volgt als ik een ster neem vlak bij de hemelevenaar, of zou dat niet uitmaken?

En niet onbelangrijk, een volle accu. Als de spanning richting 11,5V gaat, doet alles het nog wel, maar gaat wel ten koste van de volgsnelheid.
            Groet, Jan

Commentaar

Origineel geplaatst door Redfish
              Aj, ik had me een beetje verheugd het kleinere sterretje er nog bij te kunnen zien, maar helaas. Wel een mooi foto hoor!
              Jij bedoelt deze?

(Een foto van 20sec. en nog niet helemaal goed uitgelijnd.)
              Groet, Jan

Commentaar

Werken...
              X