Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M3

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M3

Ondanks het mindere goede weer toch een poging om M3 vast te leggen op foto. Deze foto is één enkele opname en onbewerkt, ISO 500 op 3 minuten.
    Geen oculair projectie maar wel rechtstreeks door telescoop.
    Over oculair projectie gesproken, als ik dit toepast dan zie ik helemaal niets door het foto-toestel, is dan mijn brandpuntafstand te groot/klein ik weet het niet. Ik ben dan ook maar een amateurke op dit vlak hé.
    Maar toch graag jullie eerste indruk aangaande deze foto van M3, en indien mogelijk zijn suggesties altijd welkom.

Vriendelijke groet,

Marty
    Schmidt Cassegrain C8 - 203mm - F/10.
    Advanced Astro Master.
    NIKON D70/s
    Lenzen; 75/300mm - 28/200mm - 18/70mm.

3 minuten met een C8? Da's wel knap moet ik zeggen. Je hebt hem goed uitgelijnd!

Als je een fotobewerkingspakket hebt zoals Photoshop dan zou je de levels wat kunnen aanpassen om zo de oranje waas van de lichtvervuiling te onderdukken.

Verder een mooi resultaat
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Ietsje opgeknapt...

Commentaar

Mooi Marty! Je poolafstelling was érg goed, 3 minuten met een c8

Commentaar

Wow CALLISTO, met welk programma heb je dit gedaan?
          Inderdaad is een goede uitlijning van toepassing, enkel zo zijn je foto's al voor meer dan de helft geslaagd ( wel je tijd voor nemen ).

Bedankt jongens voor de bemoedigende woorden !

Groetjes
          Schmidt Cassegrain C8 - 203mm - F/10.
          Advanced Astro Master.
          NIKON D70/s
          Lenzen; 75/300mm - 28/200mm - 18/70mm.

Commentaar

Corel Paint shop Pro X, was een haastklusje, ik stuur je een pb met een knappere foto

Commentaar

Werken...
            X